Bruker-33331 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvorfor syns alle det er så veldig viktig å regne barn som mye mer vedifulle enn gamle? Barna er fremtiden og skal viderføre generasjonene. De gamle arbeider lite og har ingenting de skal gjøre senere. Derfor vi har gamlehjem. Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva er "Einsteinium"?Veldig morsomt navn synes jeg! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva er "Einsteinium"?Veldig morsomt navn synes jeg! Det er som du sikkert vet et grunnstoff. Det er et metall som ikke finnes i naturen og oppkalt etter Albert Einstein(det hadde du ikke trodd). Einsteinium ble oppdaget i form av isotopen 253Es av Ghiorso og hans medarbeidere i 1952 i produktene fra den første hydrogenbombeeksplosjon ved Stillehavsøya Bikini(gjett hva som har blitt oppkalt etter denne øya . Isotopen ble dannet ved innfangning av nøytroner av uran som var til stede i bomben og ved etterfølgende utsendelse av betastråler Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva er "Einsteinium"?Veldig morsomt navn synes jeg! Et grunnstoff. Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva er "Einsteinium"?Veldig morsomt navn synes jeg! Det er som du sikkert vet et grunnstoff. Det er et metall som ikke finnes i naturen og oppkalt etter Albert Einstein(det hadde du ikke trodd). Einsteinium ble oppdaget i form av isotopen 253Es av Ghiorso og hans medarbeidere i 1952 i produktene fra den første hydrogenbombeeksplosjon ved Stillehavsøya Bikini(gjett hva som har blitt oppkalt etter denne øya . Isotopen ble dannet ved innfangning av nøytroner av uran som var til stede i bomben og ved etterfølgende utsendelse av betastråler Øya Bikini...Så bra!Nå har jeg lært meg som vil huske på lenge Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Øya Bikini... Veldig fint feriemål med blandt annet lange sandstrender, som ikke er for fulle av mennesker. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvorfor er speilbildet på innsiden av en skje opp-ned? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Forstørrelsesglassprinsippet antar jeg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvorfor er speilbildet på innsiden av en skje opp-ned? Fordi innsiden av skjeen buer innover, og dermed bryter lyset motsatt. Samme prinsipp som ved en 'Konkav' og 'Konveks' linse. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 hvor kjøper mesta brøytestikkene? og hvor mye koster de? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvorfor slettet jeg noen innlegg? (trenger ikke svare, men de som ser at innleggene deres er borte kan jo fundere på hvorfor) Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Leder is (frosset vann-versjonen) elektrisitet? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 isen: nei... tror nok ikke det.. hvorfor sier mange folk "hei" når amn skal avslutte en samtale i telefonen? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 hvorfor sier mange folk "hei" når amn skal avslutte en samtale i telefonen? Antakeligvis kommer det av svensk. Hej då! Er jo en populær avskjedshilsen. PS: Noen kan gjerne forklare litt mer mitt spørsmål. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg har forstått det sånn at lakserende er det samme som å ha diarè. Men kan det også bety at det danner litt mer gass enn normalt ? Begynner å føle meg litt underlig i magen etter pakken med tyggis jeg heiv i meg Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Se for deg at en mann sitter bura inne for mord i 10år da de plutselig får ett tips som leder dem til den ekte morderen, at de hadde tatt feil fyr. Altså at de trudde det var han. Hva skjer med han som var uskyldig? Må jo få en slags erstatning for å ha mista 10år av livet og sånn? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ja, han vil få erstatning for tiden samt tapt inntekt. Det første varierer stort fra land til land og fra sak til sak. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvorfor slettet jeg noen innlegg? Fordi det var Off topic prat? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Gror et sår fra kantene og inn, eller jevnt over hele såret? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 isen: nei... tror nok ikke det.. hvorfor sier mange folk "hei" når amn skal avslutte en samtale i telefonen? Nja..Antar det leder strøm, men i dårligere grad enn "vann". Ikke-ledende stoffer er f.eks glass og porselen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg