Kadmium Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ja! Busta meg der. :O Nedda Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ja! Busta meg der. :ONedda du kan kjøpe en kalkulator på binders som heter TI-84 pluss..den e på tilbud no til kun 900 kr Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Mener det fins en side med skolefoto fra hele norge, link? (vidregående) Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ja! Busta meg der. :ONedda du kan kjøpe en kalkulator på binders som heter TI-84 pluss..den e på tilbud no til kun 900 kr vet du om den er vesentlig bedre enn TI83+ ? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Ja! Busta meg der. :ONedda du kan kjøpe en kalkulator på binders som heter TI-84 pluss..den e på tilbud no til kun 900 kr Utrolig hva Google kan hjelpe med. Neida, ikke link til sider om kalkulatorer, men til den som viser du kan bruke Google som kalkulator. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 En liten ting jeg lurer på! Hvordan kommer Lyden ut av Høytalere? og hva er det som lager lyden egentlig? Vet at det er Komponentene, men hvor kommer lyden fra? hehe Dette lærer man om i 2FY (Fysikk på VK1). Elementene vibrerer i forskjellig takter som skaper vibrasjoner i luften (o2-mloekylene og alt det andre). Dette er da langbølger som brer seg frem og tilbake. Når disse treffer trommehinnen din vil trommehinnen bevege seg. Trommehinnen vil igjen vibrere i samme takt som det elementene gjorde (omtrent). Den vil da vibrere mot hammerbeinet osv. Dette vil bre seg til et rom med væske og "følehorn". Videre går signalene til hørenærven og inn til høre-sentrumet i hjernen. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Og hvem som oppfant skriften? Det eldste kjente skriftspråket ble laget av sumererne. Er dog ikke sikkert om det var disse som skapte skriften. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) jeg vil bare si en ting: jeg personlig syntes ikke et spørsmål der man lurer på hvordan objekter fungere er særlig snedige... da vil jeg henvise til HowStuffWorks som har svaret på det meste... f.eks høyttaler men det var mitt innspill, og det var ikke negativt myntet til noen selv syntes jeg også det kan være interessangt å lese slike spørsmål, og ikke minst se alle de rare og sprikende svarene som kommer frem. EDIT: nei, nå angrer jeg på det jeg skrev... drit i det som står over.. hehe... da blir altså min mening at spørsmål om hvordan ting fungerer kan være snedige... Endret 6. september 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvis et tre faller i skogen og det er ingen i nærheten, lager det noen lyd da? lyd er jo ikke lyd før vi kan høre det er det? Ehhh, jo... En ting eksisterer selv om du ikke ser på den. jo jeg vet at det er partikler i lufta som går i noen slags bølger slik at vi kan oppfatte dem med øret. Men bølgene i havet er jo der, men det er ikke lyd av den grunn, så hvorfor skal lydbølger være lyd når vi ikke kan høre dem? EDIT: en del feil der ja Bølger i luften setter treommehinnene dine igang. Igjen går disse vibrasjonene igjenom øresystemet, til de havner i hørselssentrumet i hjernen. Bølger i havet treffer ikke trommehinnen din, med mindre du er i vannet. Bølgene setter dog luftgassene i bevegelse som gjør at du kan høre bølgene. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Spm mitt: Hvorfor har menn brystvorter? Fordi gutter/menn er undertrykte jenter/damer rett og slett. Jeg lærte dette i Natur og Miljø-faget på Grunnkurs en gang. Var noe sånt som at jentene hadde alle forutsetningene for å bli gutt eller noe. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Spm mitt: Hvorfor har menn brystvorter? Fordi før det blir bestemt hvilket kjønn vi blir, så utvikler fosteret brystvorter. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvorfor lever vi? Egentlig er det ikke et svar på dette. Det er overhodet ingen grunn til at vi skal leve. Mange ville selvføgelig si at man lever fordi man liker å gjøre ditten og datten. Dette er ikke et vitenskapelig svar, og kan ikke regnes med. Egentlig lever vi kunn for å formere oss, og dermed bringe rasen videre. De sterekeste overlever, og rasen utvikler/revolusjonerer seg sakte men sikkert. Den sterkestes rett til å leve så og si. Mennesket er selvfølgelig ganske kompleks. For eksempel vil man gjerne ikke dø fordi man ikke vil gå bort fra sin elskede. I bunn og grunn gjelder dog overstående grunn. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 hvorfor svarer du på eldgamle spørsmål Orresnei?? hehe... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Spm mitt: Hvorfor har menn brystvorter? Fordi før det blir bestemt hvilket kjønn vi blir, så utvikler fosteret brystvorter. Det er nok litt feil. Kjønnet bestemmes i det sæd-cellen borrer seg inn i egg-cellen. Dersom det er en Sæd-celle med x-kromoson blir det en jente. Dersom sæd-cellen har et y-kromoson blir det en gutt. Ganske enkelt egentlig! Nå kan man jo faktisk tenke seg at det er østrogenet som utvikler de feminine sidene ved oss gutter og testoronet som utvikler det maskuline hos jenter. Man skal ikke se bortifra at det lille østrogenet som utvikles hos et mannlig foster gjør at vi får brystvorter. Det finnes faktisk piller som gjør at menn kan få "bryster". De vil selvfølgelig ikke kunne produsere morsmelk, men de vil bli store og se ut som bryster. jeg kan gjette meg til at dette er østrogenholdige piller. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Kan man finne motsetninger til alt? Hva er det motsatte av universet? Hva er det motsatte av pizza med blåbær? Hva er det motsatte av Kristen Gislefoss? etc... Ikke-universet, ikke-pizza med hva det nå enn måtte være, ikke-person. Ja, man kan finne motsetninger til alt. Legg forøvrig merke til bindestreken - den har en del å si denne sammenhengen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hva betyr PWND? Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Hva betyr PWND? OWNED som betyr eid som betyr hva jeg gjør. EDIT: Jeg blir ikke eid jeg eier Zevs_ Endret 6. september 2005 av Little slask Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 EDIT: Jeg blir ikke eid jeg eier Zevs_ Kan jeg ta på deg? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hva betyr PWND? OWNED som betyr eid som betyr hva jeg gjør. Do'h! Jeg skulle akkurat skrive det men så oppdaterte jeg siden og da hadde du plutselig svart. PWNED, betyr OWNED, som igjen betyr EID! PWNED kommer av at bokstaven P er rett ved siden av O, på tastaturet. Mange bommer da på O, og skriver da P. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 EDIT: Jeg blir ikke eid jeg eier Zevs_ Kan jeg ta på deg? Mener du å beføle meg? NÅ er jeg REDD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg