T.F.T Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 En omvendt såpeboble, hva er det for noe ? Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Hva er det motsatte av flau? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Selvtillitsfull, hvis det er et ord. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 stolt? Men en kan jo være stolt selv om en er flau. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg er flau over kua mi, den er så stygg. Jeg er stolt over kua mi, den er så herlig. ? Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ja, men om du får skryt kan du jo bli flau OG stolt. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Glem Denne posten Endret 31. august 2005 av crawford Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) Ja, men om du får skryt kan du jo bli flau OG stolt. Da er man vel litt beskjeden bare? Kan si man er smigret Endret 31. august 2005 av skate4life Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) utadvendt vil jeg si er motsatt av flau... hvis man er utadvendt har man ikke problemer med å f.eks snakke med andre folk... men; man kan jo bli flau av andre ting... drite på seg i en stor forsamling f.eks, da blir vel det motsatte å være stolt og ha selvtillit... (å gå med hevet hode å ikke bry seg om hva folk tror om en, kanskje det motsatte er ignoranse også...?) så etter min mening (defenisjon) kan antonymet til verbet/adjektivet flau variere fra hva slags situasjon som forårsaket reaksjonen. edit: det var det jeg trengte å tenke i dag... dette var dagens problem! ("yess, trenger ikke tenke mer i dag, tror jeg tar kvelden nå...") Endret 31. august 2005 av jalejale Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 1. Er et rom noe konkret? 2. Er en hest noe konkret? 1. Nei, du kan ikke ta på et rom, du kan ta på veggene. 2. Nei, du kan ikke ta på en hest, du kan ta på pelsen. Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener: 1. Nei 2. Ja Lenke til kommentar
chokke Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) 1. Er et rom noe konkret?2. Er en hest noe konkret? 1. Nei, du kan ikke ta på et rom, du kan ta på veggene. 2. Nei, du kan ikke ta på en hest, du kan ta på pelsen. Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener: 1. Nei 2. Ja er luft noe konkret? Det er luft i et rom, men hvis det ikke er rom for luft må det være noe annet der, som er konkret Endret 31. august 2005 av chokke Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 (endret) [bla bla bla...]Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener: 1. Nei 2. Ja jeg vil være enig med deg i svarene du har satt opp der i bunnen av innlegget ditt... men jeg er feridg med å tenke for i dag (se min forrige post, 2 poster opp), så jeg får svare mer i morra hvis jeg husker og orker... edit: hm... et rom er ikke noe du kan ta på, enig... et rom er et ord som beskriver ett innendørs avgrenset område... kan likegodt kalle det for bade-område som baderom, eller sove-område... you get me...? en hest er en ting (i den forstand at et levende vesen er et objekt)... man kan ta på en ting, fordi den er, den finnes... den kan f.eks være i rommet... hvis et rom ikke er noe, og en hest ikke er noe, hvordan går det da med hesten i rommet? edit2: er pels noe konkret da? idiot-svar: nei, det er satt sammen av forskjellige atomer, altså du tar på atomene, karbon og andre ting... Endret 31. august 2005 av jalejale Lenke til kommentar
co2 Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 1. Er et rom noe konkret?2. Er en hest noe konkret? 1. Nei, du kan ikke ta på et rom, du kan ta på veggene. 2. Nei, du kan ikke ta på en hest, du kan ta på pelsen. Har hatt noen diskusjoner på skolen om dette, jeg mener: 1. Nei 2. Ja er luft noe konkret? Det er luft i et rom, men hvis det ikke er rom for luft må det være noe annet der, som er konkret Luft er gass, så ja, luft er konkret Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Går det ann å si at paranoid er et personlighets trekk? altså feks "jeg har en veldig paranoid personlighet". eller skal jeg si jeg er paranoid som person? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Det er forøvrig ingen regel som sier at "alle" ord skal ha en motsetning. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Jeg har et litt "snedig" spørsmål. Hvorfor heter den aller første episoden av alle (de fleste) tv-serier "Pilot"? Jeg har sett dette i "Desperate Housewifes", "Smallville" "Lost" "Six Feet Under", "The OC" og sikkert noen flere jeg ikke husker nå. Har alltid lurt på dette. Noen som vet? Endret 2. september 2005 av Espen54 Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Det er bare en betegnelse, ikke et navn. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvordan lagres informasjon på et klippekort av typen man bruker på busser, båter, tog etc? Det er jo bare en metallflate med noen små baner på. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hva er kyssesyken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg