flodhest Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Neida! Karen har smelta disken sin inn en en diger plastikkbit, bare sånn for moro skyld! Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 jeg lurer på hvor mange land det er i hele verden jeg..... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 jeg lurer på hvor mange land det er i hele verden jeg..... 194, tror jeg. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 ikke mer?? damn its really a small world Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Lurer på om det er farlig å ha ustabil hjerterytme, og hvorfor hjertet noen ganger bestemmer seg for å slå umennskelig mange slag i minuttet over en kort periode. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Lurer på hvorfor noen folk er så ufattelig dumme... EDIT: Det var ikke ment til noen her på forumet... Endret 23. august 2005 av AcolyteGutripper Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 er det påbudt å gå på vidregående? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Nei, og det spørsmålet var ikke snedig. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 det var ikke snedig, men snodig. Takker for svar. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvorfor har veiskiltene i Soknedal (Sør-Trøndelag) gul bakgrunn i stedet for den vanlige hvite som brukes i resten av landet? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Hvorfor har veiskiltene i Soknedal (Sør-Trøndelag) gul bakgrunn i stedet for den vanlige hvite som brukes i resten av landet? Kanskje det har en sammenheng med at de i Premier League bruker hvite baller, mens de i førstedivisjon bruker gule baller? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hva kommer ordet Bergen fra? Og hva betyr ordet Grøv; at noe er grøv... Lenke til kommentar
karrog Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Ja, hvor lenge er en stund? Er det noen som vet tidsbegrepet på en stund? Hvis noen sier til deg, "vent litt", hvor lenge er litt?? Og ikke minst, hvilken dør er den ytterste du har gått igjennom?? Noen som har noen svar på disse? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 stund f1 el. m1 (norr stund) 1. (kort) tidsrom, Vent litt: relativt. Når din bedre halvdel sier "vent litt, jeg skal bare inn her å se litt" så er det så absolutt ikke snakk om en stund. Den ytterste døren må vel være den Kafka pratet om. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Min definisjon på en stund er at det er mindre enn 24 timer. Jeg bruker det selv aldri om tidsrom lenger enn noen få timer, men det kommer litt an på. Skriver man f.eks. eventyr kan man f.eks. fint skrive "en stund senere kom en gammel kjerring forbi" som å bety mange dager senere, mange måneder for alt jeg vet. "Vent litt" er også et uttrykk som har forskjellig betydning avhengig av hvor du befinner deg. I militæret betyr "vent litt" ofte å stå med et defekt kjøretøy i minus 30 grader uten å kunne kjøre varmeapparatet, og vente i 10-12 timer før det kommer noen som kan reparere det . På offentlige legekontorer kan det bety at du må sitte og kjede deg i opptil en time lenger før du får time. Ringer du til noen og spør dem et spørsmål, betyr "vent litt" oftest mindre enn ett eller to minutter (unntak for telefonkø selvfølgelig). Etter min mening er et "vent litt"-uttrykk som brukes om tidsrom på over et døgn feil bruk . Generelt sett vil en stund være lenger enn "vent litt" i dagligtale. Går gjennom ytterdøra hver dag jeg (skjønte ikke helt spørsmålet der). Lenke til kommentar
karrog Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hvordan er det da med "et øyeblikk". De varer jo som regel over flere øyeblikk, og da blir det fort en liten stund, eller kanskje et stort "vent litt". Lenke til kommentar
Jan Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 snitthøyde på mennesker anno 2005? Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Finnes det enda en planet som "jorden" ute i det store univers? Tipper dette blir en hard nøtt ja Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hvorfor spiller The Rock hovedrollen i DOOM!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg