Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
+34 er til spania, sjekka det nå.

edit: men det finnes retningsnummer på mer enn to siffer også.

+34 er til frankrike (tror jeg), og ja, de har et retningsnummer før det 8 siffrede telefonnummeret. FKS: +34 8 658 21 221
Kanskje +34 er et retningsnummer, og landet du fikk sms fra har 9 tall lange telefonnummer?

Takker for svar! :)

Ja, ikke vet jeg.. hehe. Meldingen lød:"Var det medium du skulle ha?" og kom fra et nummer jeg ikke klarer å spore på noe vis. Ikke kjente jeg noen som var ute på tur heller på det tidspunktet. Sikkert ikke no mer spennede enn en feilsending. I og med at nummeret hadde et siffer mer en vanlig her i Norge, så ble jeg litt nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Hvis man leter etter noe, og gjerne trenger det fort - så tar man ofte det første man kommer over. Da sier mange også at de "tok det første og beste". Hvorfor i all verden sier man det?? Man tok det første, og ikke det beste. Det kan jo forsåvidt også være det beste, men det er ganske uasnnsynlig at man alltid kommer over det beste først. Og hvis man leter etter det beste, så kan man sannsynligvis ikke si at det er/var det "første" lengre.

Konklusjon: "Jeg tok (eller annet ord som passer) det første og beste" er et elendig uttrykk.

Lenke til kommentar

Ikke sant, bhsand. Uttrykket "Jeg tok det første og beste" er helt logisk da det aller første du finner av noe alltid er det beste du har sett av tingen.

Da jeg skulle kjøpe meg bil tok jeg den første og beste jeg fant, så nå har jeg en audi 100cc, 1986-mod. Det er jo selvfølgelig ikke verdens beste bil, men siden det var den jeg så på først var det den som var best.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...