Dorian Gray Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Men det må da være en temperatur i et vakuum? Temperatur er, som sagt, vibrasjoner av noe som ikke finnes i verdensrommet. Derfor er det ingen temperatur der. Lenke til kommentar
Pipboy Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 (endret) "Nylig har professor Igor Novikov ved Niels Bohrs Institutt i København ført matematiske bevis for at det ikke er noe i fysikkens lover som hindrer reiser bakover i tiden - selv om det er grenser for hva man kan foreta seg hvis man møter sitt yngre jeg. Tidsreiser er mulige fordi den såkalte romtiden, som utgjør universet omkring oss, ikke alltid danner en rett linje." Illustrert Vitenskap Endret 24. august 2004 av Spilloman Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Da er det bare å vente på de praktiske bevisene. Rom og tid kan være finurlige greier... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Hvis vi hører et nytt (norsk) ord, hva er det da med ordet som gjør at vi greier å avgjøre hvilket kjønn det er? For eksempel, om jeg finner opp ordet "kungramin", åssen vet jeg at det er hankjønn? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Hvis vi hører et nytt (norsk) ord, hva er det da med ordet som gjør at vi greier å avgjøre hvilket kjønn det er? For eksempel, om jeg finner opp ordet "kungramin", åssen vet jeg at det er hankjønn? Kungraminen Kungramina Kungraminet Hva høres mest naturlig ut? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 KungraminenKungramina Kungraminet Hva høres mest naturlig ut? Hvorfor høres det første mest naturlig ut? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Hvor stammer egentlig ordet "snedig" fra? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 KungraminenKungramina Kungraminet Hva høres mest naturlig ut? Hvorfor høres det første mest naturlig ut? Jeg mente og at den var mest naturlig. Sikkert fordi det heter kaninen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Hvor stammer egentlig ordet "snedig" fra? Sne (snø) er dig(g). Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 (endret) jeg lurer på hvorfor jeg ikke kan få vannkjøling nå!!! Endret 24. august 2004 av Natrium Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 24. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Men seriøst, hva er det med ordene som gjør at det er mulig å avgjøre kjønn? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Men seriøst, hva er det med ordene som gjør at det er mulig å avgjøre kjønn? Du har fått det inn med morsmelka, rett og slett. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Du har fått det inn med morsmelka, rett og slett. Evt. lange og tragiske norsktimer med en bedriten lærer. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. august 2004 Rapporter Del Skrevet 24. august 2004 Du har fått det inn med morsmelka, rett og slett. Evt. lange og tragiske norsktimer med en bedriten lærer. De er ikke lengre enn gøye gymtimer. De varer like lenge. Det vil si, jorden beveger seg like mye på den tiden som én norsktime varer, som en gymtime. Lenke til kommentar
loketing Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 dette var jo faktisk interessant.. men okei: er det mulig å lage en evighetsmaskin? i så fall, kan denne utnyttes til fordel for menneskeheten? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 dette var jo faktisk interessant.. men okei: er det mulig å lage en evighetsmaskin? i så fall, kan denne utnyttes til fordel for menneskeheten? joda, det er mulig, bare ikke på jorden(gravitasjon) og nei, det kan ikke utnyttes på noen måte hvis jeg tar feil, å prøve å få det til å drive en motor vil gjøre at den ikke lengre er en evighetsmaskin grunnet motstanden... Lenke til kommentar
loketing Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) dette var jo faktisk interessant.. men okei: er det mulig å lage en evighetsmaskin? i så fall, kan denne utnyttes til fordel for menneskeheten? joda, det er mulig, bare ikke på jorden(gravitasjon) og nei, det kan ikke utnyttes på noen måte hvis jeg tar feil, å prøve å få det til å drive en motor vil gjøre at den ikke lengre er en evighetsmaskin grunnet motstanden... jeg er nemlig ikke helt sikker på det.. jeg diskuterte dette med fysikklæreren min, som jeg vil påstå har EN DEL peiling, og jeg luftet en idé for ham. den tar for seg en pendel festet i et (teoretisk sett) friksjonsfritt oppheng. jeg mener fysikkboken nevner at en pendel kun stanses av friksjonen i opphenget, da gravitasjonen akselererer pendelen i begge retninger, og derfor ikke ene og alene kan stoppe pendelen. så spørs det jo om opphenget faktisk er friksjonsfritt, og om da tyngdekraften faktisk IKKE kan stoppe pendelen... edit: OG, hvis dette fungerer, mener jeg det skal være mulig å hente ut vekselstrøm fra opphenget.. tar litt tid å forklare hele idéen, men jeg tror det. Endret 25. august 2004 av loketing Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 edit: OG, hvis dette fungerer, mener jeg det skal være mulig å hente ut vekselstrøm fra opphenget.. tar litt tid å forklare hele idéen, men jeg tror det. Men hvordan skal du hente ut energi, uten å skape friksjon/motstand? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 dette var jo faktisk interessant.. men okei: er det mulig å lage en evighetsmaskin? i så fall, kan denne utnyttes til fordel for menneskeheten? joda, det er mulig, bare ikke på jorden(gravitasjon) og nei, det kan ikke utnyttes på noen måte hvis jeg tar feil, å prøve å få det til å drive en motor vil gjøre at den ikke lengre er en evighetsmaskin grunnet motstanden... jeg er nemlig ikke helt sikker på det.. jeg diskuterte dette med fysikklæreren min, som jeg vil påstå har EN DEL peiling, og jeg luftet en idé for ham. den tar for seg en pendel festet i et (teoretisk sett) friksjonsfritt oppheng. jeg mener fysikkboken nevner at en pendel kun stanses av friksjonen i opphenget, da gravitasjonen akselererer pendelen i begge retninger, og derfor ikke ene og alene kan stoppe pendelen. så spørs det jo om opphenget faktisk er friksjonsfritt, og om da tyngdekraften faktisk IKKE kan stoppe pendelen... edit: OG, hvis dette fungerer, mener jeg det skal være mulig å hente ut vekselstrøm fra opphenget.. tar litt tid å forklare hele idéen, men jeg tror det. uten friksjon vil festet stå HELT rolig, det kan ikke utvinnes energi dra det... og uansett så vil pendelen stoppe en gang, fordi den drar hele tiden pendelen mot midten, hastigheten vil riktignok øke på vei ned mot midten, men den vil også senke hastigheten når den skal opp på en av sidene, den taper mer fart en den får, ikke mye, men nok til at den stopper en gang... Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 25. august 2004 Rapporter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) og uansett så vil pendelen stoppe en gang, fordi den drar hele tiden pendelen mot midten, hastigheten vil riktignok øke på vei ned mot midten, men den vil også senke hastigheten når den skal opp på en av sidene, den taper mer fart en den får, ikke mye, men nok til at den stopper en gang... Hvis det virkelig ikke var noen friksjon i bildet, ville pendelen ifølge energikonserveringslovene holdt på til evig tid. Hvis ikke ville jo arbeidet man utførte da man satte pendelen igang forsvinne. Endret 25. august 2004 av anderlin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg