Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En snedig ting jeg lurer på (ikke så snedig da) :p :

Er det noen som samler på steiner her?

Har gjort.

Pappa var til og med medlem i Sunnfjord Geologiforening :w00t:

Begynner å bli mange år siden, og det har nok dabbet litt av, men syns fremdeles det er spennende å finne spesielle steiner og finne ut hva de heter, om sjansen byr seg på en fjelltur eller noe.

En snedig ting jeg kom på når jeg tenkte på stein, for ikke å gå så OT her:

Hvordan blir kvartskrystaller dannet? Har det med molekylstrukturen å gjøre?

Kvartskrystaller dannes av en gass som på en eller annen måte blir forsteinet. Sikkert fordi gassboblene inni tett stein/berg blir presset sammen.

Men det som er sikkert er at det er forsteinet gass. :)

Lenke til kommentar
vente mer enn 10min mellom vær privatstund.

Men hvis man onanerer feks i 5min så er spruten midt på træ, men hvis man holder seg i sjakk i tja, 30 min, så kommer det ekstremt mye mer. Nesten som om man pumper og pumper.

Selvopplevd? :p

Jeg sover mindre enn vanlig, og våkner av naturlige årsaker. Men jeg føler meg ikke utvilt. Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Vi hadde jo en bitteliten diskusjon på hva det var som lukket kjøleskap før her. Fikk nytt kjøleskap idag, og det var (selvfølgelig) ikke kaldt når det kom. Det hadde samme sugeeffekt det. :shrug:

Varmepumpen i kjøleskapet suger luft ut. Det blir dermed et lavttrykk inne i kjøleskapet. At det er kaldt der inne er en bonus, men det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Nøys i dag, om som den veloppdragne person jeg er hold jeg forran munn og nese. Til min store forskrekkelse kom det en hvit "klump" i hånda min (nei det var ikke snørr, lignet mer på talg elns). Sånn har skjedd før, men da føltes det som jeg hadde en hårball i halsen og til slutt hostet jeg den opp :dontgetit:

Men det jeg lurer på et hva det er? Det luktet innmari stram baijs lukt, ble skikkelig kvalm når jeg luktet på det :sick:

Lenke til kommentar

Men hvorfor daua jeg ikke da ?

Det er motstanden i huden som gjør at strømmen ikke blir drepende vår du blir utsatt for 220V. Hadde hendene dine vært fuktige, huden tynn og kontaktflaten stor, hadde vi nok ikke hatt deg blant oss lengre.

I tillegg er det et spørsmål om hvor strømmen går. Her er det endel muligheter:

- gjennom høyre arm til bena: gode sjangser for å overleve

- gjennom ventre arm til bena: strømmen går over hjertet, farlig.

- mellom høyre og venstre arm: strømmen går rett over hjertet: meget farlig.

- mellom høyre og venstre ben: strømmen går rett over skrittet: vondt, men du har gode sjangser for å overleve.

Ah!

Da er det er mirakel at jeg lever idag!

Jeg stod nemlig på en trekrakk da dette skjedde, så da må strømmen ha gått fra høyre arm til venstre arm(eller omvendt)

Lenke til kommentar
Nøys i dag, om som den veloppdragne person jeg er hold jeg forran munn og nese. Til min store forskrekkelse kom det en hvit "klump" i hånda min (nei det var ikke snørr, lignet mer på talg elns). Sånn har skjedd før, men da føltes det som jeg hadde en hårball i halsen og til slutt hostet jeg den opp :dontgetit:

Men det jeg lurer på et hva det er? Det luktet innmari stram baijs lukt, ble skikkelig kvalm når jeg luktet på det :sick:

Det med snørr i lungene (som det ble svart her) er ren og skjær BULLSHIT!

Hvis du neste gang føler irritasjon i halsen, gjør følgende:

Gap så høyt du kan med munnen foran et speil.

Studer sprekkene du har i munnkjøttet nedover halsen. Rett før drøvelen finnes det noen mellomrom.

Ser du noen hvite klumper som har samlet seg på høyre og/eller venstre side?

Det er matrester som har satt seg fast. Etter noen dager med ansamling, vil forråtnelsen starte, og du føler hele tiden kløe i halsen og behov for å hoste det opp. Tips: Bruk en q-tips og pirk det opp (Obs! Brekkelser kan forekomme)

Du sitter da med en liten hvit klump som stinker noe så bedervelig dårlig....

Lenke til kommentar

Kjennetegnene? Kan du utdype det litt?

Forøvrig bygger stjernetegn på generelt passende situasjoner,å som de fleste kan kjenner seg igjen i. Noe passer ikke, mens andre ting kan passe godt. Mennesket er som kjent på den evige søken etter å finne den minste kombinasjon av sensasjon og ting som "kan" stemme...

Lenke til kommentar
Kjennetegnene? Kan du utdype det litt?

Forøvrig bygger stjernetegn på generelt passende situasjoner,å som de fleste kan kjenner seg igjen i. Noe passer ikke, mens andre ting kan passe godt. Mennesket er som kjent på den evige søken etter å finne den minste kombinasjon av sensasjon og ting som "kan" stemme...

Spørsmålet er ikke baset ikke på 'søken', men ja.. jeg vil gå så langt som å si notorisk erfaring

Og det dreier seg nok om flere enn undertegnede. Spørsmålet ble forøvrig ei heller reist som en påstand - men rettet mot de som evt mener å kunne bidra med noe, det være seg egne erfaringer eller en eller annen form for reell kunnskap

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...