robB Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 En snedig ting jeg lurer på (ikke så snedig da) : Er det noen som samler på steiner her? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 En snedig ting jeg lurer på (ikke så snedig da) : Er det noen som samler på steiner her? Jeg gjorde det. Enda et snodig spørsmål: Hvor lenge kan en ha 230V gjennom kroppen før en tar skade ? Skulle skifte lys på badet og av en eller annen grunn fikk jeg strøm i meg(sikring var på, men bryteren til lyset var av). Kan ikke si det var så veldig godt å kjenne strømmen "riste" men jeg føler meg i fin form. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Nå lurer jeg på hvordan en slik pistol til gamle gode SNES (eller andre konsoller) fungerer... Hadde vært fint om noen visste det... Endret 21. juli 2005 av LifEstEElEr Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Nå lurer jeg på hvordan en slik pistol til gamle gode SNES (eller andre konsoller) fungerer... Hadde vært fint om noen visste det... http://entertainment.howstuffworks.com/question273.htm Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Takk, nå kan jeg puste lettet ut... Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Spm1 : Jeg har lyst på sånn! : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=X8MIAQUSBBL Finns det noe lignende i større størrelse? Spm2: Finns det 6-stjerners hotell? Og hvis det gjør det.. kan noen gi link? Endret 21. juli 2005 av crawford Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Finnes kun ett 6-stjerners hotell i verden, det ligger i et arabisk "oljeland" jeg ikke husker navnet på. Spm1 : Jeg har lyst på sånn! :http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=X8MIAQUSBBL Finns det noe lignende i større størrelse? Stort miniakvarium? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Dubai er det vel? Alle rommene har tilhørende butler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Finns det 6-stjerners hotell? Og hvis det gjør det.. kan noen gi link? Det gjør det nok pga. det finnes bare et 7. stjernes hotell i verden og det er Burj Al Arab i Dubai. link Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Spm1 : Jeg har lyst på sånn! :http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=X8MIAQUSBBL Finns det noe lignende i større størrelse? Stort miniakvarium? omg.. Daa heter det sikkert ikke miniakvarium.. Finns det en større versjon? Endret 21. juli 2005 av crawford Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hvorfor må gutter(les: kanskje det bare er meg?) pisse vekk uregelmessigheter i toalettskålen. Da mener jeg papir, snus, dritt osv. Jeg MÅ bare. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Det ligger i hodet. Må holde fokus på noe. Har du ikke sett bildet av toalettskåla med fluebildet på? Hjalp visstnok en hel hau mot søl. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Sånt fluebilde må jeg få meg! Lenke til kommentar
svamp Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 En snedig ting jeg lurer på (ikke så snedig da) : Er det noen som samler på steiner her? Har gjort. Pappa var til og med medlem i Sunnfjord Geologiforening Begynner å bli mange år siden, og det har nok dabbet litt av, men syns fremdeles det er spennende å finne spesielle steiner og finne ut hva de heter, om sjansen byr seg på en fjelltur eller noe. En snedig ting jeg kom på når jeg tenkte på stein, for ikke å gå så OT her: Hvordan blir kvartskrystaller dannet? Har det med molekylstrukturen å gjøre? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 det er ikke bare fluer som hjelper... Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 En snedig ting jeg lurer på (ikke så snedig da) : Er det noen som samler på steiner her? Jeg gjorde det. Enda et snodig spørsmål: Hvor lenge kan en ha 230V gjennom kroppen før en tar skade ? Skulle skifte lys på badet og av en eller annen grunn fikk jeg strøm i meg(sikring var på, men bryteren til lyset var av). Kan ikke si det var så veldig godt å kjenne strømmen "riste" men jeg føler meg i fin form. Er ikke volten som dreper, men amperen... Ser du for deg et rør med vann så er volten diametren på røret, mens amperen er trykket på vannet Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Blir det ikke rettere å si at strømmen (ampere) er alt vannet som renner gjennom røret per tidsenhet? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Men desto høyere trykk desto mer vann vil renne gjennom røret, så det går vel på det samme? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Tja, jeg ville kalt kraften vannet presses ut med for spenning, og rørets evne til å lede vand for motstand. I = U/R (Strøm = spenning delt på motstand) med våre metaforer, og vi før vannmengde = kraften vannet presses ut med / motstanden i røret. Dette blir jo uansett bare spekulasjoner og tull, men jeg tror det stemmer bedre enn det du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg