Mister Karl Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Litt simpel hoderegning vil da bringe oss til konklusjonen; "Arere" er utrydningstruede, spesielt siden det er svært få områder med konsentrasjon av blonde, blåøyde. Nå er haken bare det at arere (med endel forbehold) ikke var/er blonde og blåøyde i stor grad. Navnet på landet Iran er relatert til ordet aryan og betyr arernes rike. Nå er det vel ikke så mange persere som er blonde eller blåøyde, heller ikke søreuropeere. For ikke så lenge siden gikk det et program på fjernsynet de omtalt en ide om at arere aldri var et folk i det hele tatt, men at dette var på en måte et navn på en bølge som gikk vest inn i Europa av kunnskap om kunsten å dyrke jorden sammen med språk. Med andre ord mer om memer enn gener. Det står litt på Wikipedia om dette, men det er både kontroversielt, under stadig vandalisme og heller uklart slikt mye er fra tidenes historiske morgengry. Uansett er arere neppe utrydningstruede. Gener for blå øyne og blont hår er en annen sak. Det med Arerne er da alle klar over. Jeg har fått med meg det du skriver. Uansett er "Arer" et uttrykk nå, og jeg tror alle skjønte hva jeg mente. Men uansett, utifra den modellen du beskriver vil da vi arere forsvinne tilslutt. Det er da uungåelig. Joachim: Det er vanlig å bli mørkere med alderen. Kanskje farmoren\ moren\ farfaren din hadde akkkurat det samme. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Nei, det har man da forhørt seg om. Ingen av de du nevner har noen gang vært blonde. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hvorfor er det så populært å farge hårte sitt blondt da?fordi man skal framstå som en blondine? Faktisk er det slik at menn automatisk tiltrekkes av blode jenter. Dette kommer av at lys hud (som blonde jenter som regel har) lettere viser tegn til en del sykdommer. Lenge siden jeg leste det nå, men det er lettere å se at lys hud blir cyanid enn mørkere hud, som brunetter har. Siden vi har en naturlig hang til å reprodusere velger vi de som ser mest kapabel ut til oppgaven. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hvorfor er det så populært å farge hårte sitt blondt da?fordi man skal framstå som en blondine? Faktisk er det slik at menn automatisk tiltrekkes av blode jenter. Dette kommer av at lys hud (som blonde jenter som regel har) lettere viser tegn til en del sykdommer. Lenge siden jeg leste det nå, men det er lettere å se at lys hud blir cyanid enn mørkere hud, som brunetter har. Siden vi har en naturlig hang til å reprodusere velger vi de som ser mest kapabel ut til oppgaven. Jeg er blond, men er kraftig tiltrekket til brunetter... Lenke til kommentar
Canute Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) MEN FARMORS MOR VAR BLOND!!! Kan genene gå såpass langt uten å vises? Sjangsen er liten, men det er fullt mulig. edit: det kan også gå an uten å ha noen blonde gener, men dette er ytterst sjeldent. Selv, var jeg nesten helt hvit i håret, nå er jeg mye mørkere. Endret 19. juli 2005 av Zevz0r Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Da satser vi på farmors mor da... Jeg har aldri vært sammen med en brunette, kun blondiner! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Kordan ser måker ut rett før dei driter? Såg at bilen min har blitt bombadert, og eg vil helst ikkje bli bombadert! Det kom foresten ein stupende mot meg her ein dag, men svinga heldigvis bort fra meg! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hvorfor er det så populært å farge hårte sitt blondt da? Vel, det er en del blonde som farger håret sitt mørkt/brunt.. Gresset er grønneere på den andre siden? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Er forkjølet, hvorfor slutter det aldri å rennes nør fra nesen min? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hvorfor er det så populært å farge hårte sitt blondt da? Vel, det er en del blonde som farger håret sitt mørkt/brunt.. Gresset er grønneere på den andre siden? Mulig. Jeg kommer aldri til å farve håret mitt brunt/sort. Har riktignok bleket luggen et par ganger da jeg var "mindre". Men det er jo farven min liksom så. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har dere ikke hatt om kromosomer på skolen? Kromosomene som bestemmer hårtypen, noen dominerer over andre ( farger ) Så ja, har farmora di rødt hår i ræva, men mora og faren din har lyst, kan du få rødt hår i ræva.. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har dere ikke hatt om kromosomer på skolen?Kromosomene som bestemmer hårtypen, noen dominerer over andre ( farger ) Så ja, har farmora di rødt hår i ræva, men mora og faren din har lyst, kan du få rødt hår i ræva.. hvorfor akuratt rævhåra Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Det var et snedig spørsmål! Hvorfor spiser vi bare klementiner, men ikke mandariner? Noen som har den fulle historien? (Vet at mandariner har mye steiner i seg, derfor de forsvant fra markedet?) Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Jeg lurer på hvorfor vi alltid sjekker priser på jordbær, men aldri poteter, epler frukt etc? Er klar over at potetprisene skal være mer stabile. Endret 19. juli 2005 av Dieseln Lenke til kommentar
eSOo Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 den betyr slapp av detta fixer jeg og mr dremel hehe Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hva er nikotin? har seriøst glemt det nå Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 nikotin, alkaloid fra tobakksplanten, Nicotiana tabacum, seigtflytende, meget giftig væske, i vannløsning noe brukt som sprøytemiddel mot skadedyr på planter. N. virker på nervesystemet og er sterkt vanedannende, men hører ikke til de mange kreftfremkallende stoffer som gjør tobakksrøyking så skadelig. — N.-forgiftning ytrer seg ved kvalme, svimmelhet, brekninger, hurtig puls. En stor dose n. (0,02—0,05 g) medfører en hurtig, smertefull død. — N.-syre, også kalt niacin, hører til B-vitaminene; mangel på n.-syre i kosten fører til pellagra. Ikke at jeg viste det. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg lurer på hvorfor vi alltid sjekker priser på jordbær, men aldri poteter, epler frukt etc? Er klar over at potetprisene skal være mer stabile. heeh:) Det er vel det at prisene på frukt osv er mer stabile ( som du sier selv ) Men Jorbær prisen kommer helt ann på hvor mye som ble plukket det året, prisen kan ligge mellom 8 - 40 kroner pr kurv.. derfor må man være litt oppmerksom på dette! Nytt Spørsmål: Kan noen forklare hva Dårlig ånde ER? ( Veit hva det er, men forklar hvorfor vi får det ) Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 (endret) dårlig ånde kommer nok fra bakterieutvikling i munnen og div. sterkt luktende mat. edit: leif er stygg Endret 20. juli 2005 av premium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg