fargoth Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 ^^ er en utrolig teit japansk smiley. Det skal se ut som øynene til en asiat som smiler. Ligner ikke på en smiley i d hele tatt spør du meg (^_^) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Åssen får dem sjokoladen på båtisen uten at den smelter? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Åssen får dem sjokoladen på båtisen uten at den smelter? Isen på båtisen er allerede så frosset, at når den får et tynt lag varm sjokolade på seg, stivner sjokoladen av kulden i båtisen. -Tror jeg.. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Du det var et lurt spørsmål Marvil, jeg henger meg på den Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Åssen får dem sjokoladen på båtisen uten at den smelter? Isen på båtisen er allerede så frosset, at når den får et tynt lag varm sjokolade på seg, stivner sjokoladen av kulden i båtisen. -Tror jeg.. Åh. Hørtes logisk ut.. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvordan regner man ut BMI? http://www.dinside.no/php/art.php?id=116981 "Den regnes ut som vekten dividert med kvadratet av høyden (BMI=kg/m²)." Er det ingen som vet hva den danske momssatsen er? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det er jo bare 159sider her så jeg gidder ikke lese igjennom hele greia, i alle fall dette lurer jeg på: De siste årene har jeg opplevd et fenomen utallige ganger, å lurer på hvordan og hvorfor dette skjer. Det som skjer er det att jeg sitter sammen med min bror å ser en eller annen film på tv, så skjer det noe i filmen som jeg føler en veldig trang til å kommentere, men jeg bestemmer meg såvidt å ikke si noe allikevel. Så skjer det: min bror sier enten nyaktig det samme eller noe som betyr nyaktig det samme. Ofte funker det andre veien også, att jeg plutselig kommer med en kommentar, så sier min bror att det var akkurat det han også tenkte på. Ett annet fenomen er det att jeg plutselig ser ett bilde i hodet mitt, som kort etter viser seg er ekte og meget presist f.eks: En tid tilbake var jeg ute å kjørte også så jeg ett bilde av den lokale bussen som kjører denne ruten i en sving, jeg bestemte meg for å være ekstra forsiktig igjennom svingen. Knappe 50meter etter svingen dukket bussen opp over bakke toppen rett får svingen. Er dette telepati? Er det andre enn meg som opplever slikt? Hva er det egentlig som skjer? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Når det gjelder film, tipper jeg det er fordi dere er begge vokst opp med de samme klisjeene. Ser du 5 sekunder av en middlemådig film, kan du gjette hva som skjer de neste 10 minuttene. Det med bussen er kanskje at underbevisstheten din registrerer ting som bevisstheten ikke fester seg ved, f.eks. at du så skyggen av bussen tidligere, vet at klokken er da bussen skal komme osv. osv. Intuisjon er en samlesekk for mye av dette. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Når det gjelder film, tipper jeg det er fordi dere er begge vokst opp med de samme klisjeene. Ser du 5 sekunder av en middlemådig film, kan du gjette hva som skjer de neste 10 minuttene. Det med bussen er kanskje at underbevisstheten din registrerer ting som bevisstheten ikke fester seg ved, f.eks. at du så skyggen av bussen tidligere, vet at klokken er da bussen skal komme osv. osv. Intuisjon er en samlesekk for mye av dette. Jeg kunne ikke på noe måte se skyggen, da det er en relativt høy fjellvegg i innersvingen og det var derfor bare skygger. Dette med tiden måtte i så fall ha vært i underbevistheten, siden jeg ikke hadde sjekket klokka(mobilen) på lenge. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Det er jo bare 159sider her så jeg gidder ikke lese igjennom hele greia, i alle fall dette lurer jeg på: De siste årene har jeg opplevd et fenomen utallige ganger, å lurer på hvordan og hvorfor dette skjer. Det som skjer er det att jeg sitter sammen med min bror å ser en eller annen film på tv, så skjer det noe i filmen som jeg føler en veldig trang til å kommentere, men jeg bestemmer meg såvidt å ikke si noe allikevel. Så skjer det: min bror sier enten nyaktig det samme eller noe som betyr nyaktig det samme. Ofte funker det andre veien også, att jeg plutselig kommer med en kommentar, så sier min bror att det var akkurat det han også tenkte på. Ett annet fenomen er det att jeg plutselig ser ett bilde i hodet mitt, som kort etter viser seg er ekte og meget presist f.eks: En tid tilbake var jeg ute å kjørte også så jeg ett bilde av den lokale bussen som kjører denne ruten i en sving, jeg bestemte meg for å være ekstra forsiktig igjennom svingen. Knappe 50meter etter svingen dukket bussen opp over bakke toppen rett får svingen. Er dette telepati? Er det andre enn meg som opplever slikt? Hva er det egentlig som skjer? Har opplevd noke av det samme. Ofte drømmer eg (lager eit bilde i hodet) som skjer i virkligheiten etterpå. Det er ei stund sida sist gang no, men det har skjedd! Det er jo litt sprøtt... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Om du henger mye med broren din får dere ofte likere humor, og legger i større grad merke til det den andre pleier å legge merke til enn før. Jeg har flere ganger opplevd med kompiser at vi tenker på akkurat de samme kommentarene til noe vi ser, noe noen sier, etc. (og da er det ikke spes. standard kommentarer) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Om du henger mye med broren din får dere ofte likere humor, og legger i større grad merke til det den andre pleier å legge merke til enn før. Jeg har flere ganger opplevd med kompiser at vi tenker på akkurat de samme kommentarene til noe vi ser, noe noen sier, etc. (og da er det ikke spes. standard kommentarer) Er nok redd vi har utviklet en egen sans for humor, men det er ikke alltid morsomme kommentarer vi kommer med. Og dette forklarer ikke heller dette med bussen. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Enda merkeligere: En gang satt jeg på bussen sammen med ei jeg kjenner og diskuterte hva slags mat vi likte, jeg kom plutselig til å tenke på skinke-saus med spaghetti, dette datt bare ut, og like etter får hun en melding av moren sin som spør om det er greit at de spiser nettopp skinke-saus med spaghetti til middag..... snålt med disse telepati greiene spør du meg Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Synd hun ikke gjorde noe med grisetankene dine da. Kanskje telepati baer virker innad i familien? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Ingenting kurerer grisetanker hos en normal kar ... Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Er dette telepati? Er det andre enn meg som opplever slikt? Hva er det egentlig som skjer? Skjer med meg ofte. :| Har også "lekt" med tanken at det kan være en form for telepati. Men har tenkt enda mer på at vi er bevisste på ting senere enn det de egentlig skjer. Eksempel: Broren din kommenterer filmen. Hjernen din oppfatter det, men det tar en stund før vi faktisk får vite at han sier det. Som om vi lever i fortiden. Eller blir det fremtiden? :/ (Vet ikke om det ble riktig forklart, er noe vanskelig å si med ord, men jeg skjønner det selv. ) Tviler vel egentlig på at det er sant, men det virket litt logisk. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Jeg og en venninne var på vei hjem fra butikken en dag. For en del uker siden (hvis det ikke var måneder, lurer på det) hadde jeg truffet på en bekjent av henne. Det ble en nokså komisk situasjon utav det. På vei hjem da, så kom jeg på denne situasjonen. Vi hadde ikke snakket om det etter det skjedde. Jeg lurte på om jeg skulle nevne det henne, men lot være. Under et minutt senere snakket hun om fyren. Spooky. (Og det er det heller ikke noe familiegreier involvert.) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Er dette telepati? Er det andre enn meg som opplever slikt? Hva er det egentlig som skjer? Skjer med meg ofte. :| Har også "lekt" med tanken at det kan være en form for telepati. Men har tenkt enda mer på at vi er bevisste på ting senere enn det de egentlig skjer. Eksempel: Broren din kommenterer filmen. Hjernen din oppfatter det, men det tar en stund før vi faktisk får vite at han sier det. Som om vi lever i fortiden. Eller blir det fremtiden? :/ (Vet ikke om det ble riktig forklart, er noe vanskelig å si med ord, men jeg skjønner det selv. ) Tviler vel egentlig på at det er sant, men det virket litt logisk. Skjønner hva du mener, men jeg vet ikke helt... Har i allefall hørt att med Deja vu(det att du føler å ha oplevd noe flere ganger) har med att hjernen "stopper opp" for å så starte like etterpå dermed husker du det samme som for litt siden uten att du merker på noe måte att du "koblet ut" et millisekund. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 det er at ene halvdelen av hjernen ser det som skjer litt senere enn nadre halvdelen og det føles som du har gjort det før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg