Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kommer en litt-på-kanten ting jeg lurer på:

Dersom hele jordens befolkning, Amerika såvel som i Afrika, hadde sluppet en fjert/fis/kall-det-hva-du-vil som varte i 2-3 sek. Hva hadde skjedd da (global oppvarming, dårlig luft, ev. liv som hadde gått tapt osv)?

Og hadde det vært noen konsekvenser dersom det var en kødd som bare måtte tenne røyken i de få sekundene?

 

Ikke at det er så viktig å vite da, men jeg er litt interessert

Lenke til kommentar
Her kommer en litt-på-kanten ting jeg lurer på:

Dersom hele jordens befolkning, Amerika såvel som i Afrika, hadde sluppet en fjert/fis/kall-det-hva-du-vil som varte i 2-3 sek. Hva hadde skjedd da (global oppvarming, dårlig luft, ev. liv som hadde gått tapt osv)?

Og hadde det vært noen konsekvenser dersom det var en kødd som bare måtte tenne røyken i de få sekundene?

 

Ikke at det er så viktig å vite da, men jeg er litt interessert

Har du noen gang prøvd å tenne en fyrstikk når du fiser rett på den?

Den kan faktisk brenne opp lårene dine.

 

Hvis det hadde vært tilfelle (det du sier)

Hadde hele kloden hvert utslettet. :roll:

Lenke til kommentar
Her kommer en litt-på-kanten ting jeg lurer på:

Dersom hele jordens befolkning, Amerika såvel som i Afrika, hadde sluppet en fjert/fis/kall-det-hva-du-vil som varte i 2-3 sek. Hva hadde skjedd da (global oppvarming, dårlig luft, ev. liv som hadde gått tapt osv)?

Og hadde det vært noen konsekvenser dersom det var en kødd som bare måtte tenne røyken i de få sekundene?

 

Ikke at det er så viktig å vite da, men jeg er litt interessert

Har du noen gang prøvd å tenne en fyrstikk når du fiser rett på den?

Den kan faktisk brenne opp lårene dine.

 

Hvis det hadde vært tilfelle (det du sier)

Hadde hele kloden hvert utslettet. :roll:

sånn

post-58-1120774768_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hvordan verdens største søkemotor gjør slike feil:

 

http://images.google.com/images?q=peace+do...G=Search+Images

 

 

Hva er galt her?

Ja, hva er galt der? :dontgetit:

 

Edit: Så ikke Adolf Hitler jeg... Ja, det var litt merkelig. :hmm:

Jo, på den siden bildet av Hitler ligger på kan du jo prøve å søke etter "peace" og "dove". Det står der nemlig et par-tre ganger der, for Google søker ikke bare i filnavnet på bildene, men også på siden det ligger på.

Lenke til kommentar

jeg lurer på hva som kommer til å skje med datagrafikk-verdenen når den kommer så langt at det er umulig å se forskjell på virtuell (altså datamaskin-grafikk) og virkelighet...

dette kommer jo sikkert engang, med VR-briller (virtual reality) og sånn...

så hvis jeg lager dette stedet jeg bor som et spill, så går jeg på butikken og kjøper en is... så har jeg glemt om jeg er i virkeligheten eller i spillet, og det er ikke mulig å se hvilket jeg er i, ettersom spillets grafikk er så fullkomment som øye kan se...

Hvis dere skjønner hva jeg har skissert med ord til nå, så kommer spørsmålet:

Hva vil skje med grafikk-evolusjonen da? vil den ikke dø ut? det er jo ikke mulig å oppnå bedre kvalitet på grafikken i en datamaskin enn den øyet kan se, og dermed blir det uten mening å lage noe som er bedre.

Tiden går, og etterhvert vil denne teknologien (som jeg velger å kalle optimalt VR) bli standarlisert, og "alle" kommer til å ha denne teknologien... hva skal disse firmaene som lager datagrafikk-HW finne på da?

Det jeg mener er at grafikken i en datamaskin har en øvre grense, og den grensen går ved det punktet der man ikke kan se forskjell på VR og virkelighet.... noen som skjønner hva jeg prater om, det veldig mye synsing og rare formuleringer her nå... hehe...

(og btw: ikke legg dere opp i at det ikke heter "grafikken i en datamaskin, men dere skjønner hva jeg mener, ikke kveruler)

Lenke til kommentar
Hva i ...?

 

Neglene er der for å hindre at fingrene blir små "blubber" som ikke fungerer til å pirke/skrape med.  Neglene holder fingertuppen fast og sterke for evntuelt arbeid.

Men nå var min opprinnelige undring hvorfor man har negler på tærne.

 

 

Ny tanke: Hva får myggstikk til å klø?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Her kommer en litt-på-kanten ting jeg lurer på:

Dersom hele jordens befolkning, Amerika såvel som i Afrika, hadde sluppet en fjert/fis/kall-det-hva-du-vil som varte i 2-3 sek. Hva hadde skjedd da (global oppvarming, dårlig luft, ev. liv som hadde gått tapt osv)?

Og hadde det vært noen konsekvenser dersom det var en kødd som bare måtte tenne røyken i de få sekundene?

 

Ikke at det er så viktig å vite da, men jeg er litt interessert

Har du noen gang prøvd å tenne en fyrstikk når du fiser rett på den?

Den kan faktisk brenne opp lårene dine.

 

Hvis det hadde vært tilfelle (det du sier)

Hadde hele kloden hvert utslettet. :roll:

Tviler jeg på. Vil tro alle slipper ut litt luft hver dag.

 

Edit: Giften myggen bruker er for å gjøre blodet litt tynnere så de kan suge det opp.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
jeg lurer på hva som kommer til å skje med datagrafikk-verdenen når den kommer så langt at det er umulig å se forskjell på virtuell (altså datamaskin-grafikk) og virkelighet...

dette kommer jo sikkert engang, med VR-briller (virtual reality) og sånn...

Jeg er temmelig sikker på at du ikke har lest boken Snow Crash. Boken er praktisk talt pensum i høyteknologiske fora. Den gir svar på mye av det du spør om (boken er en mursten).

Lenke til kommentar

Jeg lurer på noen ting jeg også :]

 

1. Hvordan fikk vi tak i piratkopierte spill på Commodore 64-tiden? Jeg husker godt at vi hadde en kasse med spill som ikke var superlovlige. (Oh noes, ikke ta meg onkel)

 

2. Hvordan fikk vi virus før internettalderen? Jeg var forholdsvis ung, så jeg kan ikke huske noen direkte årsak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...