Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok litt tricky men...

 

Er random random? Altså når man tilvfeldig genererer ett tall for eksempel, kaller vi det "randomize" så det plukkes ut et tilfeldig tall av et system, men åssen vet dette systemet at akkurat DET tallet skal plukkes ut?? Fordi det blir "ramdomized" men noe må bestemme at det havner på det tallet... Tror det er et system men bare veldig avansert og langt.

Lenke til kommentar
Hvilken funksjon har hårene på undersiden av armen?  :p

 

Vet det muligens skal holde på svetten, men det gjør jo bare vondt verre ( lukt )

En rask tur på bl.a. Wikipedia antyder at hår under armene og nedentil har med flere ting å gjøre, men at det tydeligvis er noe usikkerhet:

- avgi duft (inkl. pheromoner)

- reduserer friksjon (omtrent som et rullelager)

så du sier at man vil lukte bedre av å barbere det bort? er det derfor menn lukter mer svette en kvinner? :dontgetit:

Jeg sa egentlig ikke det, men skal en spinne videre på artikkelen, (dvs. gjette littegranne), er hårene omtrent som en veke som avgir duft jevnt. Uten dette vil svetten renne før det rekker å fordampe, og odøren når ikke full styrke før en stund etter svetten perler.

 

For å redusere stenalderes svar på parfyme anbefaler jeg deodorant. Her kan kanskje også forklaringen ligge til at kvinner lukter mindre.

Lenke til kommentar
Ok litt tricky men...

 

Er random random? Altså når man tilvfeldig genererer ett tall for eksempel, kaller vi det "randomize" så det plukkes ut et tilfeldig tall av et system, men åssen vet dette systemet at akkurat DET tallet skal plukkes ut?? Fordi det blir "ramdomized" men noe må bestemme at det havner på det tallet... Tror det er et system men bare veldig avansert og langt.

hehe, ja. Liksom eks i winamp setter den opp liste med 3 8 5 30 5 3 f eks og spiller dette eller er det virkelig bare tilfeldig?

Lenke til kommentar
Ok litt tricky men...

 

Er random random? Altså når man tilvfeldig genererer ett tall for eksempel, kaller vi det "randomize" så det plukkes ut et tilfeldig tall av et system, men åssen vet dette systemet at akkurat DET tallet skal plukkes ut?? Fordi det blir "ramdomized" men noe må bestemme at det havner på det tallet... Tror det er et system men bare veldig avansert og langt.

lurer på samma, hvorfor blir DEN sangen spilt på playlista for eksempel?

 

Og en ting til, kan man lære seg å slå seksere med en terning? hvis du holder 3 prikker opp og kaster "så" hardt og lander på 6, vil den lande på 6 hvis man gjentar?

Lenke til kommentar
Og en ting til, kan man lære seg å slå seksere med en terning? hvis du holder 3 prikker opp og kaster "så" hardt og lander på 6, vil den lande på 6 hvis man gjentar?

Bare hvis man kaster akkurat helt likt! Samme styrke/vinkel på kastet tror jeg :hmm: Akkurat som de har funnet ut at det er mulig å regne ut på hvilket tall kula kommer på i roulette... Det er sykt vanskelig å regne ut men fullt mulig!

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg har lurt på i ganske lang tid nå. Jeg vil bare ha seriøse svar og jeg vil at svarene skal være korrekte. Ikke noe tull med andre ord. På forhånd mange takk for svar.

 

Jeg har en kammis som er ganske tynn og spinkel. Han driver ikke med idrett, han trener ikke og han spiser ikke spesielt sunt. Når vi badet for ikke så lenge siden la jeg merke til at han nesten har six-pack. Man ser i allefall de 4 firkantede sakene på magen hans. Er ikke dette ganske merkelig, ettersom han ikke trener? Kan disse firkantede oppstå og komme til syne rett og slett fordi han er tynn?

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg har lurt på i ganske lang tid nå. Jeg vil bare ha seriøse svar og jeg vil at svarene skal være korrekte. Ikke noe tull med andre ord. På forhånd mange takk for svar.

 

Jeg har en kammis som er ganske tynn og spinkel. Han driver ikke med idrett, han trener ikke og han spiser ikke spesielt sunt. Når vi badet for ikke så lenge siden la jeg merke til at han nesten har six-pack. Man ser i allefall de 4 firkantede sakene på magen hans. Er ikke dette ganske merkelig, ettersom han ikke trener? Kan disse firkantede oppstå og komme til syne rett og slett fordi han er tynn?

er fordi han er tynn, en fetter av en jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen var seriøst liten og spinkel, han var heller ikke sterk, men man så "putene", sixpacken

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg har lurt på i ganske lang tid nå. Jeg vil bare ha seriøse svar og jeg vil at svarene skal være korrekte. Ikke noe tull med andre ord. På forhånd mange takk for svar.

 

Jeg har en kammis som er ganske tynn og spinkel. Han driver ikke med idrett, han trener ikke og han spiser ikke spesielt sunt. Når vi badet for ikke så lenge siden la jeg merke til at han nesten har six-pack. Man ser i allefall de 4 firkantede sakene på magen hans. Er ikke dette ganske merkelig, ettersom han ikke trener? Kan disse firkantede oppstå og komme til syne rett og slett fordi han er tynn?

Jeg leste ettellerannet sted der at alle har sixpack uansett om man er tynn eller tykk, det er bare fettet som dekker over sixpacken når du er tykk. Men at han ikke trener og har sixpack, må han være veldig tynn. Hvis du begynner å trene øker volumet på sixpacken og du kan se den bedre.

Lenke til kommentar
Og en ting til, kan man lære seg å slå seksere med en terning? hvis du holder 3 prikker opp og kaster "så" hardt og lander på 6, vil den lande på 6 hvis man gjentar?

Bare hvis man kaster akkurat helt likt! Samme styrke/vinkel på kastet tror jeg :hmm: Akkurat som de har funnet ut at det er mulig å regne ut på hvilket tall kula kommer på i roulette... Det er sykt vanskelig å regne ut men fullt mulig!

Det var en dokumentar om Albert Einstein på NRK for en stund siden. Han forsket på noe slikt, jeg tror det han kom fram til var at det gikk hvis man kastet helt likt med styke, vinkel, motstand, fart og noe andre ting.. men dette er jo nermest umulig :ermm:

Men som Stanley Jobson (Hugh Jackman) sier i Swordfish:

Nothing is impossible.

:p

Lenke til kommentar
Hvorfor er det sånn at når vi ser noen som skal kjøpe kondomer eller no så tenker vi "Å han/hu skal hjem å pule og knulle nå ja", når vi ikke tenker "Å han/hu skal hjem å tørke vekk bæsjen av rumpa nå ja" når vi ser noen som kjøper dopapir?

Hvem sier at "man ikke gjør det"? Ser jeg noen kjøpe en økonomipakning med doruller tenker jeg umiddelbart at personen sannsynligvis har ekstrem diarè eller fostrer 200 ulovlige immigranter med jungelsyken i leiligheta si.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det sånn at når vi ser noen som skal kjøpe kondomer eller no så tenker vi "Å han/hu skal hjem å pule og knulle nå ja", når vi ikke tenker "Å han/hu skal hjem å tørke vekk bæsjen av rumpa nå ja" når vi ser noen som kjøper dopapir?

ehhmmm, du som er sånn kanskje?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det sånn at når vi ser noen som skal kjøpe kondomer eller no så tenker vi "Å han/hu skal hjem å pule og knulle nå ja", når vi ikke tenker "Å han/hu skal hjem å tørke vekk bæsjen av rumpa nå ja" når vi ser noen som kjøper dopapir?

fordi ting som har med sex er mer tabu ;)

 

ser du en som kjøper dildo er det verre :p

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Hva mener de da de skriver på appelsin jus kartongen "laget av konsentrat"? Har alltid lurt på dette. Den jusen fra meieriens hvor det står ikke laget av konsentrat smaker mye bedre enn den som er laget av konsentrat.

Kanskje ikke konsentrat er ekte jus? altså ekte appelsin skvis og ikke noe stæsh sotti sammen til samme smak

Lenke til kommentar
skate4life Skrevet 05/07/2005 : 22:11

  QUOTE (Sky_Hawk @ 05/07/2005 : 22:09)

Hva mener de da de skriver på appelsin jus kartongen "laget av konsentrat"? Har alltid lurt på dette. Den jusen fra meieriens hvor det står ikke laget av konsentrat smaker mye bedre enn den som er laget av konsentrat. 

 

 

Kanskje ikke konsentrat er ekte jus? altså ekte appelsin skvis og ikke noe stæsh sotti sammen til samme smak 

 

Hmm :hmm: Hvet ikke jeg. Men på boksen står det 100% appelsin elns. Snodige greier!

Lenke til kommentar
Hva mener de da de skriver på appelsin jus kartongen "laget av konsentrat"? Har alltid lurt på dette. Den jusen fra meieriens hvor det står ikke laget av konsentrat smaker mye bedre enn den som er laget av konsentrat.

[Antakelser]Så vidt jeg vet presses juicen, og ettersom det er konsentrat kan det hende de trekker ut noe av vannet også. Så fryser de ned konsentratet og sender det til meieriene. Der lager de juice.[/antakelser]

 

Dette er ting jeg tror, ikke ting jeg vet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...