Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på shampo og balsam ? I dag testet jeg balsamen på badet, Herbal Essenses eller noe, og det skummet ikke. Uansett hvor mye jeg gned smørja inn i håret ville det ikke skumme, selv om det har skummet før når jeg har testet balsam.

 

Forvirret.  :shrug:

med for mye balsam blir håret fett (altså, ikke fett som i "awsome", men fettete)...

balsam er noe tull :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken funksjon har hårene på undersiden av armen?  :p

 

Vet det muligens skal holde på svetten, men det gjør jo bare vondt verre ( lukt )

En rask tur på bl.a. Wikipedia antyder at hår under armene og nedentil har med flere ting å gjøre, men at det tydeligvis er noe usikkerhet:

- avgi duft (inkl. pheromoner)

- reduserer friksjon (omtrent som et rullelager)

Lenke til kommentar
Hvilken funksjon har hårene på undersiden av armen?  :p

 

Vet det muligens skal holde på svetten, men det gjør jo bare vondt verre ( lukt )

En rask tur på bl.a. Wikipedia antyder at hår under armene og nedentil har med flere ting å gjøre, men at det tydeligvis er noe usikkerhet:

- avgi duft (inkl. pheromoner)

- reduserer friksjon (omtrent som et rullelager)

så du sier at man vil lukte bedre av å barbere det bort? er det derfor menn lukter mer svette en kvinner? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg er fullstendig klar over det. Men ihvertfall på tysk, og jeg er 99% sikker på at det også går an på norsk, så kan man adjektivbøye en del substantiv.

Ordene antiklimatisk og bildelig tilhører ordklassen adjektiv vel?

Vi har mange substantiver i språket,som er "modifisert" til adjektiv. Men det er vel ikke riktig å si at man bøyer et substantiv til adjektiv. Det er nok heller slik at de står som egne ord.

Flere eksempler på substantiver som brukes som adjektiv:

- Varmende bra, isende kaldt og leskende godt.

Jo, det er vel det. Men det er bare et definisjonsspørsmål. Hva er "adjektivmotparten" til antiklimaks? ;p *lurer på om jeg må maile språkrådet*

Lenke til kommentar
Neglene er der for å hindre at fingrene blir små "blubber" som ikke fungerer til å pirke/skrape med.  Neglene holder fingertuppen fast og sterke for evntuelt arbeid.

Så bruker man ikke tærne til å pirke/skrape så hvorfor har vi negler der?

Stammer vel fra en tid da vi var aper som brukte føttene mer som armer vil jeg tro

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...