Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det sunt å kjede seg?

Det er usunt å kjede seg om en bedriver disse aktivitetene:

-Tisser på mauertuer for deretter å sette fyr på dem.

-Binder et snøre til penisen og prøver å fange fisk.

-Lar lillebroren din kaste dartpiler mot kronjuvelene, der du strategisk har plassert et rødt eple.

 

edit: leif was here

Endret av ADT
Lenke til kommentar
er det sunt å kjede seg?

Det er usunt å kjede seg om en bedriver disse aktivitetene:

-Tisser på mauertuer for deretter å sette fyr på dem.

-Binder et snøre til penisen og prøver å fange fisk.

-Lar lillebroren din kaste dartpiler mot kronjuvelene, der du strategisk har plassert et rødt eple.

 

edit: leif was here

haha :dontgetit::roll:

Lenke til kommentar

Snedige ting jeg lurer på? Tja, for eksempel; er det ingen som har peiling på det jeg spurte om tidligere i tråden?

 

For ordens skyld:

 

Hvordan (adjektiv)bøyer man "antiklimaks"? At noe er ....? (Trodde det var antiklimatisk, men det stod ihvertfall ikke i ordboken.)

 

@ADT: Nei, i vanlige ordbøker står det ikke i bøyd. Men det gjør det i dokpro-ordboken, ihvertfall til en viss grad.

 

bhsand: Den var litt vrien :hmm:

Men antiklimatisk blir i alle fall feil, det er jo ikke noe klima inne i bildet her.

Jeg ville kanskje tippet "antiklimaktisk"?

"Antiklimaktisk" virker ihvertfall ikke riktig (verken på språkøre, eller det "estetiske" - det høres feil ut uansett hvordan jeg vrir og vender på det).

 

Et kjapt søk på google/kvasir etter "antiklimatisk" bekrefter at jeg ikke har tatt ordet ut av intet, for det blir brukt. Spørsmålet er om det blir feilbrukt eller om det er riktig. Og jeg siterer (blant treffene);

Antiklimatisk nok ble slutten en særs lite spektakulær rockeklisjé.
Og selv om sluttsbrettene er virkelig gode, er dessverre selve "sluttskampen" selve definisjonen på antiklimatisk.
Forresten; Det er stas å ha noe å glede seg til - men desverre blir det alt for

ofte temmelig antiklimatisk...

spillet for det meste virker nærmest antiklimatisk.
Personlig opplevde jeg dette som litt antiklimatisk.
Tidvis er det litt antiklimatisk ("Var dette alt?"), men kan samtidig (...)
men det hele endte nokså brått og antiklimatisk. ...
... Jeg prøvde, men det var ikke nok. Uten å røpe for mye, så ble deltakelsen i Vil du bli millionær? forholdsvis antiklimatisk. Jeg ble ikke millionær. ...

Det er med andre ord flere referanser (men dette var også så og si alt) til det jeg trodde - og ingen referanser eller koblinger mellom "antiklimatisk" og ordet "klimatisk", som har med klima å gjøre.

 

Vrient dette her, ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...