Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Reiser inn i fremtiden ble påvist allerede i 1905 av Albert Ernstein's relativitetsteori

Hæø !?

Har Albert sagt noe om det ??

Kan du gi meg en link til en side hvor det står om dette ?

Albert er en av mine store idoler og han sa mye fornuftig !

Heh. :)

Fart og tid har sammenheng skjønner du. Jo fortere en gjenstand beveger seg, jo saktere går tiden, sett fra synspunktet til en som ikke beveger seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reiser inn i fremtiden ble påvist allerede i 1905 av Albert Ernstein's relativitetsteori

Hæø !?

Har Albert sagt noe om det ??

Kan du gi meg en link til en side hvor det står om dette ?

Albert er en av mine store idoler og han sa mye fornuftig !

Heh. :)

Fart og tid har sammenheng skjønner du. Jo fortere en gjenstand beveger seg, jo saktere går tiden, sett fra synspunktet til en som ikke beveger seg.

Skjønner ikke at tiden kan gå tregere bare fordi det går fort bortover :dontgetit:

Lenke til kommentar

Litt absurd: Jo mindre beveger seg, jo saktere går tiden. Ergo man lever lenger dersom man ikke beveger seg i forhold til en som beveger seg.

Skal aldri flytte meg fra pcen... :blush:

Men fart og tid har sammenheng

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at tiden kan gå tregere bare fordi det går fort bortover :dontgetit:

Neinei, alt kan man jo ikke skjønne. ;)

Men det er en realitet. Et eksempel: GPS-satelittene som suser rundt jorda har så høy hastighet at det virker på oss som om tiden går saktere hos dem. Dette tidsavviket er korrigert i alle GPS-mottakere, da de må være veldig nøyaktige for å kunne bestemme posisjonen i forhold til satelittene.

Lenke til kommentar
Hvorfor limer ikke limet seg fast på innsiden av limtuben?  :dontgetit:

Tenk..... !

Fordi det er mye mere lim inni tuden enn på papiret ! Noe som betyr at det tar lengre tid før det tørker inne i tuben ... dessuten så er det ikke mye luft inni der heller.

Hmm... Snodig.

Hva skjer om du kjører i lystets hastighet og slår på lysene da? :p

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
For å kunne dra framover så må man da kunne dra tilbake også.

Langt derifra. Å bli kryogenisk fryst (noe ala Walt Disney ;) ), sånn at man ikke blir eldre, er å reise framover i tid.

Nei, det er og stoppe aldringen kunstig. Man ender riktignok opp i fremtiden ;)

Det er jo det å "reise framover i tid" går ut på.

Nei det er å gjøre at tiden går saktere for deg men ikke for alle andre...

Lenke til kommentar
Hvorfor limer ikke limet seg fast på innsiden av limtuben?  :dontgetit:

Tenk..... !

Fordi det er mye mere lim inni tuden enn på papiret ! Noe som betyr at det tar lengre tid før det tørker inne i tuben ... dessuten så er det ikke mye luft inni der heller.

Hmm... Snodig.

Hva skjer om du kjører i lystets hastighet og slår på lysene da? :p

Da vil sikkert lyset flyte bakover som om det skulle vært vann :p

Lenke til kommentar

tiden går saktere for den som reiser i høye hastigheter, og den går saktere jo høyere hastigheter det er

Hvis du ser på klokka når du kjører så fort så tviler jeg sterkt på at viserene går fortere rundt også. Så dermed så går det ikke fortere eller saktere.

Hvis du skal hjem fra skolen så tar det kortere tid å sykle... så npr du kommer hjem kan du tenke på at hvis du hadde gått istede så hadde du ikke hvert hjemme enda. Det er jo å reise fram i tid på en måte, men tviler på at man kan reise så langt fram i fremtiden at man plutselig er i en verden fylt med hyper moderne hus osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...