Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Jeg trodde menneskeøyet lå på mellom 60-80, noen er langt over, og sikkert mange under også... Jeg tviler derimot på at det er mulig å si et bestemt tall. Tror ikke øyet teller FPS heller, hvis dere skjønner hva jeg mener. Filmer lages jo i 24/24/30 FPS, men de bruker noen spesielle greier som overgang mellom bildene... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En halv evighet. ;)

 

Spøk til side, halvparten av evig eksisterer ikke, ettersom evig er, ja evig!

jeg har forresten vært på et fordrag der en professor i matematikk fra høgskolen i agder hadde et foredrag der han beviste at det finnes noe som var mer enn uendelig...

det var egentlig litt tørt det foredraget hans, så jeg husker ikke så mye av det.. men han satt opp tall i et rutenett, også ditt og datt...

han klarte i hvertfall å bevise det gjennom flere trinn, og han brukte bare kjente matematiske formeler.

Lenke til kommentar
Et spørsmål til og for herrene:

Er det sant at egg øker/forbedrer sædproduksjonen, eller er det bare vas? Hvis ja, gjelder dette bare for rå egg?

skal du lage porno film??

 

*sprutesprute*

Disclaimer: Nei, jeg skal ikke lage noe enmanns-bukkake, spør kun av nysgjerrighet.

Lenke til kommentar

Det med øynene og FPS:

 

Når filmer tas opp, fotograferer man 25 (elns) bilder i sekundet. Ting som er i bevegelse på disse bildene får en slags "motion blur" (du har sikkert sett det på stillbilder av ting som er i bevegelse, de blir litt sånn uskarpe og du ser at de er i fart) - når filmen så spilles av vises de blur'ede bildene i den hastigheten de ble tatt opp, og menneskeøyet merker ingenting, fordi bildene har den samme blur-effekten som virkeligheten.

 

CS, derimot, har ikke motion blur. (det lar seg vanskelig gjøre da alle objekter befinner seg i bestemte posisjoner gitt ved koordinater, og ikke er en smørt litt sånn utover blanding av der de er og der de nettopp var) - Derfor kan bevegelser virke hakkete ved lave framerates.

 

En annen grunn kan være at man kan løpe marginalt fortere og hoppe lengre med en høy framerate, dette er i hvert fall tilfelle i q3, der man bør ha 125fps for f.eks. å klare "rail-hoppet" på q3dm6 og noen andre tricky hopp. (Har jeg blitt fortalt, rett meg hvis jeg tar feil)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...