Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere vet den uknuselige sorte boksen som sitter i fly å lagrer la data om turen.

Hvorfor lager de ikke hele flyet på samme måten, uknuselig altså?

flyet hadde også blitt veldig tungt, og veldig stort, boksen er ganske stor, men inneholder små mengder data, mesteparten av boksen brukes som beskyttelse mot skader

 

du kan tenke deg at du går inn i ett fly som er 10m høyt, men når du kommer inn er det 1 egt med 2 meter opp til taket og vingene er ca 1km lange, slik kunne flyene ha vært da...

 

edit: "the black box":

T790603A.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Snø er mange krystaller som reflekterer frekvensene i sollyset mot hverandre, og kombinerer dem. Alle de synlige frekvensene i sollyset kombinert, blir fargen hvitt. Det er den molekylere størrelsen til vann i fast form, som inteferer med frekvensene til sollyset, og sender dem i nye retninger. Vann er altså ikke transperant, men transkulært, som betyr at lyset ikke går rett igjennom, men brytes i vinkler :cool:

Lenke til kommentar
Dere vet den uknuselige sorte boksen som sitter i fly å lagrer la data om turen.

Hvorfor lager de ikke hele flyet på samme måten, uknuselig altså?

Selv om flyet hadde vært uknuselig(som det ikke ville ha blitt) så hadde folkene inni blitt knust i en krasj

 

Med STORE gode sikkerhetsbelter også?

Ja? kraften fra sammenstøted ville knust omtrent alle beina i kroppen din, du må huske at når du kommer i en slik fart og treffer noe veier du myye mer.

Lenke til kommentar

Husker dere den stripen fra Pondus der Jokke ikke forstår hvorfor folk syter om flykrasj? Har sier at han ville bare ha hoppet ut av flyet når det er noen meter fra bakken og gå derfra uten en skramme! :!:

 

Mer som i en heis. Om du står i en heis i toppen av en sykt stor bygning og den raser sammen, så hjelper det fint lite å hoppe rett før heisen treffer bakken.

Prøv å stå i en buss eller noe og hoppe rett opp. Egentlig hopper du da dritlangt framover, men ettersom du står i bussen og den har en viss hastighet så hopper du også med den samme hastigheten. Men jeg tror faktisk at du går bittelitt bakover om du hopper rett opp i en buss.. :hmm:

Lenke til kommentar
Et spørsmål til og for herrene:

Er det sant at egg øker/forbedrer sædproduksjonen, eller er det bare vas? Hvis ja, gjelder dette bare for rå egg?

Det aner jeg ikke men jeg har blitt fortalt at å spise fersk vanilje setter smak på den...

AnAnAs skal også gjøre det.

Lenke til kommentar
' date='25/06/2005 : 22:54']
,22/06/2005 : 19:21] Hvor mange FPS ser menneskeøyet?

ca. 25 har jeg hørt.

Da lurer jeg på hvorfor det er noe vits å ha høyere enn 25 fps i cs. :dontgetit:

Ja, hvis menneskeøyet observerer 25 FPS, hva er da vitsen med 100 FPS i CS?

Vel, du merker det iallefall, så kanskje ikke sikkert at PCen viser 25 bilder evnt noe i den duren :hm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...