Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

HVa vil det si å være naiv?

Å være "naiv og blåøyd" betyr å være godtroende. Man tror alltid det beste om folk, og tar alt som blir sagt for god fisk. Man stoler rett og slett for mye på folk, for å si det enkelt.

 

 

 

Jeg lurer på hvorfor jeg alltid snur døgnet på hodet når jeg har fri eller ferie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor erdet lettere å vaske av brente ting og sjokoladepålegg fra kniver / skåler osv når det er varmt vann?

Atomene reagerer med varme, de begynner å bevege seg, slik at det ikke får skikkelig tak lenger.

Hehe, de reagerer jo strengt tatt ikke, men de blir tilført termisk energi, og dermed satt i større bevegelse. Jeg er enig i teorien din, men tenker det finnes en litt mer avansert grunn i tillegg...

Lenke til kommentar
Hvorfor erdet lettere å vaske av brente ting og sjokoladepålegg fra kniver / skåler osv når det er varmt vann?

Atomene reagerer med varme, de begynner å bevege seg, slik at det ikke får skikkelig tak lenger.

Hehe, de reagerer jo strengt tatt ikke, men de blir tilført termisk energi, og dermed satt i større bevegelse.

Jajajaja pffth :D

Lenke til kommentar
Okay:

Hvorfor er man alltid tett i nesa når man våkner? Skjer som regel når jeg har sovet lenger enn vanlig. Går over etter en time.

 

Snakker ikke om "potte tett", men litt tett i nesa bare.

Lurer på det samme, jeg...er nesten dopa på allergimedisin, men det hjelper jo ikke.... :nei:

Lenke til kommentar
Okay:

Hvorfor er man alltid tett i nesa når man våkner? Skjer som regel når jeg har sovet lenger enn vanlig. Går over etter en time.

 

Snakker ikke om "potte tett", men litt tett i nesa bare.

alltid og alltid... Jeg er ikke det. Hvis du er pollenallergiker og tar medisiner med en gang du står opp kan det gå en time før det virkelig kicker inn?

Lenke til kommentar
Har jeg pollenallergi? :confused:

Det er absolutt en mulighet du ikke bør se bort fra. Alle har vel hørt om "sommerforkjølelse". Vel, i mange tilfeller har dette ingenting med forkjølelse å gjøre, men allergi. Bjørkepollensesongen er over, men nå er det gresspollen som kommer, noen steder er den nok igang allerede. Etter det kommer burot. Noen reagerer så ille at de blir sykemeldt i flere uker, hver sommer.

 

Disse plantene er overalt, jeg hører at bøndenes vane i nyere tid om ikke å rydde kantene har mye av skylden for utbredelsen. Stengelen er grønn til å begynne med, men blir brunlig rett før blomstringen. Bilder finner du her.

 

Finner du dem bør du rykke dem opp med roten og legge den slik at den tørker ut og dør. I motsetning til mye av ugresset sprer denne seg svært langsomt. Jeg har selv gjort dette der jeg bor, og det har gitt resultater.

 

Edit: En kikk på pollenvarselet viser det nå er sesong for gresspollen. Buroten kommer etter det.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
Dere vet den uknuselige sorte boksen som sitter i fly å lagrer la data om turen.

Hvorfor lager de ikke hele flyet på samme måten, uknuselig altså?

Selv om flyet hadde vært uknuselig(som det ikke ville ha blitt) så hadde folkene inni blitt knust i en krasj

Lenke til kommentar
Dere vet den uknuselige sorte boksen som sitter i fly å lagrer la data om turen.

Hvorfor lager de ikke hele flyet på samme måten, uknuselig altså?

Selv om flyet hadde vært uknuselig(som det ikke ville ha blitt) så hadde folkene inni blitt knust i en krasj

 

Med STORE gode sikkerhetsbelter også?

 

Da kan du kanskje fortelle meg hvor det blir av alt det hvite når snøen smelter?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...