Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kofor e verden tilrettelagt A-mennesker?? :mad:

Fordi -mennesker har en indre klokke med 24 timers-syklus. Det er det som er definisjonen på a-mennesker. B-mennesker er mennesker med en indre klokke som har en syklus lenger en et døgn på Jorden. De vil derfor havne "ut av synk" med døgn-syklusen til resten av verden.

Lenke til kommentar
Fordi b-mennesker er en minoritet og at man ikke tilpasser samfunnet etter en minoritet?

 

 

Ehm...altså..samfunnet tilpasser seg joh etter en haug med andre minoriteter, så ser ikke noe grunn til å diskriminere B-menneskene!

 

Og etter min erfaring e det faktisk ganske mange B-mennesker der ute (mangen som desverre e skapet enno :p )

Lenke til kommentar
Jeg er en smule b-menneske. Jeg tror at hvis man tilrettelegger for b-mennesker, vil det oppstå (dårlig valgt ord) flere b-mennesker og hele samfunnet vil sove.

 

Please! *oppgitt* eg sier ikke at vi trenger å foreta enorme omveltninger av samfunnet..bare at vi B-mennesker burde fått en mulighet til å gjøre vårt beste også. Personlig vil eg aldri kunne greie skole eller jobb så bra som eg vet eg kan fordi eg alltid e trøtt! Hadde eg hatt et alternativ, mulighet til å gå på skole litt seinere på dagen og heller vært våken lengre så kunne eg faktisk vært en ressurs, men slik tingene er nå.. :no:

Lenke til kommentar
Hva om du legger deg litt tidligere?

 

Neimen skjønner du ikke det då??

 

eg får ikke sove før ca 2 på natten :cry: det e sånn eg e innstilt; stå opp tidligst 10 legge meg tidligst 1! Prøver eg meg på noe annet så ligger eg bare å stirrer inn i veggen i 4 timer noe som forøvrig e dritt kjedlig!!! det å stå opp om morgen e et sant h*****....

 

Hvis eg e heldig så vokser eg det av meg, hvis ikke må eg bare be og håpe om å få en forståelsesfull sjef i fremtiden elr flexi-tid.. :p

Lenke til kommentar

Kan jo alltids ty til samme metode som han synger om i Insomnia (ikke radio-editen nei...), men det er jo ulovlig da....

 

EDT: Nå kaster jeg snart tastaturet veggemellom!!! Det nekter å skrive i, o, p og a om jeg holder inne shift! og jeg er jo SÅ flink til å sjekke etter skrivefeil før jeg poster. NOT!

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Ehm..kan ikke si at eg vet ka du snakke om..Insomnia?? metode?

Faithless hadde en hit for noen år siden som het Insomnia. Der sang han om hva han gjorde når han ikke fikk sove. radio-editen var det utelatt... ("I only smoke weed when I need to, and I need to get som rest..." osv.)

Lenke til kommentar

Det burde da være mulig å snu døgnrytmen? Flytte både stå opp- og leggetid med tre timer for eksempel. Kroppen kan umulig vite hva klokka er, så dersom du bruker litt lystriks (lys om morgenen, mørkt før du skal sove) kan du lure kroppen til å sove i rett tid.

 

Selv så gidder jeg ikke gjøre noe, like greit å legge seg halvseint. Nå skal det sies at jeg ikke er skikkelig b-menneske da, sovner tolv- halv-ett og står opp halv sju på virkedager.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...