aklla Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Å bære kniv på offentlig sted er forbudt. Vil det si at jeg i teorien ikke kan kjøpe meg ny brødkniv på Jernia i Torggata for så å gå på kommunal vei bort mot domkirken igjen? En brødkniv er jo minst like farlig som en hvilken som helst annen kniv bare jeg tar den ut av emballasjen og posen? reglene sier det ja, hva som praktiseres er noe helt annet. er mange som går med kniv/letherman hele tiden, gjerne litt eldre folk men er vel ingen som sier noe på det jeg går også rundt med kniv noen ganger, f.eks når jeg fisker så har jeg alltid kniv, om jeg står midt i byen, så er fortsatt kniven der. en kniv er jo to ting, å bruke en kniv som verktøy/redskap er lov, å ha det som våpen er ikke lov tviler på at de kan ta deg hvis du har en brødkniv i posen på vei hjem, men de tar deg med brødkniven på vei inn på diskoteket... Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvorfor er dyna så sinnsykt mye bedre å ligge i når man MÅ stå opp? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 I fjor sommer var det en rørlegger som skrellte et eple med jobbkniv i en park i oslo. Det fikk han bot for... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Politiet er ikke så strenge på å gå med kniv. Jeg har snakka med politiet her i Hamar om det og de bryr seg kun med det hvis det er i byen på fredag eller lørdag kveld.. Det å gå med kniv er ikke så ille i seg selv her Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 I fjor sommer var det en rørlegger som skrellte et eple med jobbkniv i en park i oslo. Det fikk han bot for... Kunne dette kanskje være Slottsparken? Hørte om en gruppe i bunad som måtte ta ut bunadsknivene fra slirene da de skulle ro kongen over til et besøk... Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvorfor er dyna så sinnsykt mye bedre å ligge i når man MÅ stå opp? vis du har problem med å stå opp kan du be noen pisse i sengen Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvorfor er det lett å stå opp på en Lørdag, Søndag, men aldri på en ukedag? Det er ofte jeg vokner klokka 10 i helgen...og ikke er mer trøtt.. Men jeg er alltid trøtt i ukedagene.. Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 ' date='15/06/2005 : 21:13'] Hvorfor er det lett å stå opp på en Lørdag, Søndag, men aldri på en ukedag? Det er ofte jeg vokner klokka 10 i helgen...og ikke er mer trøtt.. Men jeg er alltid trøtt i ukedagene.. Sånn er det til meg også. Herk. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 ' date='15/06/2005 : 20:13'] Hvorfor er det lett å stå opp på en Lørdag, Søndag, men aldri på en ukedag? Det er ofte jeg vokner klokka 10 i helgen...og ikke er mer trøtt.. Men jeg er alltid trøtt i ukedagene.. Fordi hjernen din ikke vil på skolen... Skjønner du? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvorfor kan ikke jagerflyene skyte bakover? Det ville jo ha blitt en kjempe fordel... Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvorfor kan ikke jagerflyene skyte bakover? Det ville jo ha blitt en kjempe fordel... hvem sier at de ikke kan det? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvis jagerflyene hadde skutt bakover hadde alle energien som løper ut bak kommet ut foran, og presset flyet bakover, noe som ved store prosjektil eller missiler kunne ha senket farten betraktelig. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg skjønte ikke helt den forklaringa, kan du utdype? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvis jagerflyene hadde skutt bakover hadde alle energien som løper ut bak kommet ut foran, og presset flyet bakover, noe som ved store prosjektil eller missiler kunne ha senket farten betraktelig. Det finnes fly som skyter bakover. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Når man avfyrer en rakett vil energien som driver raketten fremover også dytte flyet littegranne fremover, fordi det er snakk om en god del kraft. Hvis man reverserer denne energien vil den føre til at flyet får motstand siden jetmotoren og raketten virker mot hverandre. Det er bare teorien min, aner ikke om rakettene er så sterke at de utgjør en stor forskjell. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) hvis du skyter ut bak så vil vel det presse flyet framover og ja siden de skyter ut foran er motorene kraftig nok til å greie å skyte og fly samtidlig. Raketter blir vel sluppet fra vingen før motoren startes Endret 15. juni 2005 av ChalStye Lenke til kommentar
co2 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 hvis du skyter ut bak så vil vel det presse flyet framover og ja siden de skyter ut foran er motorene kraftig nok til å greie å skyte og fly samtidlig. Raketter blir vel sluppet fra vingen før motoren startes Ja det gjør de, motoren kommer ikke i gang før de er i luften. Raketten har ikke noe å si for flyets flyve evne. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvilken type pr0n ser egentlig jenter på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hvilken type pr0n ser egentlig jenter på? Hvis man har nok guttevenner får man se mye rart enten man vil eller ikke Tror ikke jenter egentlig har så annerledes smak i filmer enn gutter egentlig.. de vil bare ikke innrømme det. Alt går på preferanser.... Endret 15. juni 2005 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Kofor e verden tilrettelagt A-mennesker?? No har A-menneskene fått viljen sin i alle år, syns søren meg det e på tide at oss B-mennesker får lov til å bestemme litt!! NY regel: ingen får lov til å stå opp tidliger enn 12 i ukedagene og 14 i helger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg