Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4. a) Hvorfor kan vi ikke lage smykker av rent gull ? 

b) Fortell om gull- og sølvlegering.

5..  Hvilke kjennetegn har metaller ?

6. Beskriv metallbinding.

7. Hva er legering ? Gi eksempler.

8. Hvorfor reagerer de fleste metaller med andre stoffer til kjemiske forbindelser ?

9. Hvorfor reagerer ikke gull og sølv med andre stoffer til kjemiske forbindelser ?

10. Hva forteller spenningsrekka over metaller ?

11.Hva skjer når et stoff oksiderer ?

12.Hva skjer når et stoff blir redusert ?

13 a) Beskriv reaksjonen når du har en løsning sølvsalt og legger i en   

kobberplate.

b) Skriv ned reaksjonslikningen.

Det lurer jeg på  :hmm:

4. a) Rent gull er altfor mykt.

5.

- Glinser

- Leder elektrisitet godt

7. En blanding av to eller flere metaller. F.eks messing som en en blanding av kobber og sink. Bronse er en legering av kobber og tinn.

9. Gull og sølv er edle metaller.

10. Hvordan forskjellige metaller reagerer med hverandre. Hvilke metaller som "spiser" opp andre, altså hvilke metaller som er "sterkere" enn andre.

11. Det tar opp oksygen og danner en oksid. F.eks tar jern opp oksygen og danner jernoksid (også kalt rust).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
11. Det tar opp oksygen og danner en oksid. F.eks tar jern opp oksygen og danner jernoksid (også kalt rust).

Nei. Når et stoff oksiderer avgir det elektroner. Reduksjon er det motsatte - da tar stoffet opp elektroner. Dette skjer alltid samtidig og kalles en red-oks-reaksjon.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
ja, men det har seg sånn at jeg også bruker den. min bruker må "slippe unna", mens andre må smøre seg med tålmodighet.

Hmm, jeg tror du kan legge noe i oppstart-mappa på start-menyen til den brukeren og så vil programmet starte når den brukeren logger på - Det du trenger da er et program som bruker en del ressurser, og som starter uten at man merker det.. turbo har jeg liggende et sted, tror jeg, men et vindu der det står 50% vil nok trekke en del oppmerksomhet, og man trenger ikke være einstein for å skjønne tegninga da..

Derimot så tror jeg at hvis du installerer azureus på foreldrene dine sine brukere, og setter den på autostart, så vil det sikkert gi merkbar effekt. Azureus er en bittorrent-klient som er skrevet i java, og etter mine erfaringer eter den ganske mye systemressurser, om du så har en halv eller fire gigahertz under panseret. Så kan du få lasta ned det du måtte trenge av torrents samtidig som du sinker foreldrenes pc-bruk ;)

Jeg har ikke brukt azureus på lenge, men jeg tror den har det som trengs... ellers kan du bare søke etter et program som eter ressurser på google da.. (Men hvis du velger et program som bruker av nettforbindelsen i tillegg vil hele greia virke mye treigere, mine foreldre skjønner i hvert fall ikke forskjellen på en treig linje og en treig maskin.. )

Lykke til :innocent:

- Medrakil

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Når man vil ha forklaring på et ord i google hva er det man skriver da nå igjen?

Sett "definition" foran, f.eks. http://www.google.com/search?hl=en&lr=&saf...ing&btnG=Search

Evt. så kan man gjøre det lett og skrive "define: [det du vil ha definisjonen på]". Da kommer den opp med definisjoner, dersom det er noen. Spiffing kan jeg ikke si det var så mye resultat på, men somatosensory er det noen fler på. Det meste har definisjoner lagt inn, men man må som vanlig være kildekritisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...