Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat. Tenk også på det danske tall-systemet.  :hmm:

Du tenker på hvordan de sier en del tall? Det har ikke noe med 12 å gjøre, men 20. Firs = fire ganger 20 = 80. Halv firs = 80-10 = 70.

Hmm. Mulig det. Har ikke akkurat satt meg inn det heller, men det er noe jeg husker gamle-læreren min sa. Så skal det sies at hu hadde en skrue eller to løs. :p

Lenke til kommentar

Da var jeg her igjen...

 

Hva skjer dersom jeg løper inni en buss( i motsatt retning av kjøreretningen) og aksellererer opp til samme hastighet som bussen har fremover, men jeg løper jo i motsatt, og bussen bråstopper. Fyker jeg fremover, eller fortsetter jeg bakover, eller står jeg helt rolig...?

 

Håper på at noen her er smart :p , sliter med denne tanken

Endret av LifEstEElEr
Lenke til kommentar
Har vi flere tallsystemer enn 2 7 10 og 15?

når jeg hadde matte for noen år siden regnet jeg med mange tall-systemer, tror jeg var borti alt under 10 og en var over 10 ganske ofte også, det er ikke morro...

10=a

11=b

osv når man kommer over 9

er ingen grense på hvor mange som finnes, men det er ikke mange som blir brukt dagelig...

Lenke til kommentar
Da var jeg her igjen...

 

Hva skjer dersom jeg løper inni en buss( i motsatt retning av kjøreretningen) og aksellererer opp til samme hastighet som bussen har fremover, men jeg løper jo i motsatt, og bussen bråstopper. Fyker jeg fremover, eller fortsetter jeg bakover, eller står jeg helt rolig...?

 

Håper på at noen her er smart :p , sliter med denne tanken

Du vil fyke rett gjennom "gangen" og havne i baksetene...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor alle mine *woot* smileyes er negrer?

 

Deres er jo gul..

Se nå.. Jeg trykker på den gule *woot* i venstramargen..

 

:w00t::w00t:

 

Edit: De BLE gule..

enn nå da?

 

:woot: :woot:

 

Edit 2: AHA! Til de gule må jeg bruke tall (w00t)

og når jeg skriver med bokstaver, blir det en neger (woot)

 

Rare greier :dontgetit:

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Da var jeg her igjen...

 

Hva skjer dersom jeg løper inni en buss( i motsatt retning av kjøreretningen) og aksellererer opp til samme hastighet som bussen har fremover, men jeg løper jo i motsatt, og bussen bråstopper. Fyker jeg fremover, eller fortsetter jeg bakover, eller står jeg helt rolig...?

 

Håper på at noen her er smart :p , sliter med denne tanken

Du vil fyke rett gjennom "gangen" og havne i baksetene...

Det spørs hvor fort du løper i forhold til hvilken fart bussen bremser ned til. Dersom den hadde stoppet helt opp umiddelbart, samtidig som du hadde løpt så fort at du hadde stått stille i forhold til omgivelsene, ville du ikke merke noenting.

 

Dersom du hadde beveget deg med en liten fart i samme retning som bussen, ville du ha blitt presset framover.

Endret av ^Elg^
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...