Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Vår katt reagerer ikkje. :shrug:

Ikke vår heller, og det irriterer meg. Lurer seriøst på om noen vet noe ang. speil o.l., for de må jo se noe? De har jo fungerende syn.

Det fins iallefall unntak. Min gamle katt holdt nesten på å knuse speilet heime idet han såg en skummel utfordrer i speilet.. :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Katter ser speilbildet men venner seg av med å reagere på det tidlig. De har ikke høy nok intelligens til å gjenkjenne seg selv, men lærer at det ikke er en ekte katt som viser i speilbildet.

 

Angående vannet:

 

En åpen flaske som står i dagevis absorberer mye støv og dritt fra luften. Stillestående vann blir fort forurenset.

Lenke til kommentar

Mennesker får en "selvfølelse" ved ca. 2 år, det er først ved denne alderen at en forstår at personen i speilet er en selv. Fullvoksne gorillar har den samme "selvfølelsen". Personlig synes jeg han idioten i speilet kunne dratt til helvete.

Lenke til kommentar
Ville 10-talls systemet finnes hvis mennesket bare hadde 4 fingre og 4 tær på hver fot/hånd?

 

:hmm:

Vanskelig å si opprinnelsen, men høres jo logisk ut...

 

Har vi flere tallsystemer enn 2 7 10 og 15?

 

 

Foresten: Genial mann du har i avataren ;)

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Vi har en plass som heiter 'Hell' og en som heiter 'Verdens ende', men har vi en plass som heiter helvete?

Vi har også "Litj-Helvete" i Trollheimen.

 

Masse snøras og shiet.

...Og "Vetlahelvete" i Aurlandsdalen. Det er en stor hule med et vann i.

Lenke til kommentar

En mann som er nærsynt kan se f.eks. 2 meter rett framfor seg.

1 meter foran han står et speil som reflekterer noe som er 4 meter bak mannen. (se ill.)

Selv om han kan se speilet som er rett foran han så kan han ikke se det som speilet reflekterer pga. dårlig syn.

 

mann.jpg

 

Hvorfor er det sånn?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...