Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH
Så det går ikke ann å dø av alderdom når du gjør noe spennende? :p

Høres ut som en GOD plan. Får ta opp ekstremsport i åttiårsalderen jeg da.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden kjøpte folk nye biler i 2000 med radio/kassett???? Skjønner ikke folk at man må kjøpe cd-spiller? Ser flere biler til salgs uten cd-spiller :s blir bare litt irritert...

Kassetter er faktisk FREMDELES ganske vanlig nede i Syd-Europa. Det er trist men sånn er det nå en gang. Trolig derfor de fleste stereoanlegg har kassettspillere fremdeles også. Kanskje det var mange gamle folk som foretrakk å kunne spille de gamle kassettene sine i bilen? :)?

Ja men hvorfor i all hverden kjøper nordmenn radio/kassett på de nye bilene sine? Flere biler (så på BMW biler) har jo radio/kassett enn biler med radio/cd!!!!! Trodde folk begynte å tenke seg om når musikkbutikkene har mange flere cd-er enn kassetter.. Dessuten så er jo cd-er mye bedre på lyd enn kassetter...

Lenke til kommentar
PI finnes ikke. Bare en tilnærmet PI. Hvorfor kaste bort tid på å tilnærme seg enda mer?

Nå er det lenge siden jeg hadde matematikk, og uten evne til å tenke helt klart nå; går det an å skrive en nøyaktig PI med andre tallsystem, forholdstall eller brøk?

Det kan ikke uttrykkes nøyaktig på noen som helst annen måte enn med symbolet pi, eller ved en uendelg gjentakende brøk som (om jeg ikke husker helt feil) er sånn:

 

pi = 4(1-1/3+1/5-1/7+1/9 ---) et uendelig antall ganger.

 

Kan jo skrive symbolet Phi

Phi

Pi

Lenke til kommentar

Skjønner du det ikke?

Tallet 0,33333333333333333333333333... uendelig med 3

kan skrives 1/3. Da vet for eksempel en kalkulator nøyaktig verdi.

Hvis du ganger 15 med 1/3, så blir svaret 5. Men hvis du derimot ganger 15 med 0,3333333333333333..., så får du bare tilnærmet 5.

Det samme blir med PI. Den konstante verdi for PI blir O/D

Lenke til kommentar

Ja, jeg lo av denne:

 

En mann fant enden av et bananskrall i underbuksa da han våknet, og drog det ut av rasshullet.

Han gikk inn på kjøkkenet og spurta kona hva dette gjorde i buksa hans, hvorpå hun svarte:

-"Nei, eg hadde det berre litt moro med ei banan i går kveld"

Mannen ble forfjamset og gikk inn stua og satte seg. Da hører han kona rope:

-Men, du Olaf, sei meg ein ting... Kor er resten?

Endret av anth
Lenke til kommentar
Brøken står jo her: O/D

Ja men det er en formel... HAdde du skrevet inn tall for omkrets og for diameter hadde den vært riktig. Men det går ikke.. prøv alle slags diametere og gang med pi du vil ikke av det få et eksakt tall..

 

Er ikke 100% sikker men neste

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...