Farnell Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg og noen kamerat hadde en liten krangel gående for lenge siden. Jeg mener at jøder er tilhengere av en religion, mens kameratene mine mener at jøder er et folkeslag. Altså: Hvis en persons foreldre begge er jøder, men han selv ikke trur på jødedommen. Er han da jøde eller ikke? Kameratene mine mener han er jøde, mens jeg mener han ikke er det. Synspunkter? WTF?! nuvel det står i krl-boka vår at man er Jøde hviss man har jødisk mor Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 KRL er et fag som skal lære bort veldig lite om veldig mye. Kort fortalt: Jødene er både et folkeslag og en religiøs gruppe. Opprinnelig var de en religiøs gruppe, men Gud sa til dem at de skulle holde seg for seg selv og ikke blande blod med dem som ikke er utvalgt av Gud. Altså er de et folkeslag også, for de har hatt svært liten påvirkning utenfra og lite "blanding av blod". Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 G2Petter: Selv om de kun holdt seg til hverandre kan ikke jøder kalles et folkeslag av den grunn. Etterkommerne vil fortsatt være det jødene var før de var en religiøs gruppe. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 If all is lost, where is it? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg lurer litt på hvorfor TV2 sender så mange rare reklamer for tiden. Noen som vet? Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Sikkert de med at noen trenger noen å snakke med og slikt. Mens normale er slike for sminke, mat osv. Hvis det er det, så er det fordi det er helligdag. Ihvertfall det min mor svarte, og hun har alltid rett. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Jeg lurer på om våres "univers" kun er litt ørevoks under neglen til en gorilla. Det ville uten tvil forklart en del ting Lenke til kommentar
Flames Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ja, reklamer for ADHD, beinskjørhet, dysleksi, epilepsi osv. Fant også ut at det var for at det var helligdag Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Har gorillaer negler? Ja det tror jeg de har, er rimelig sikker på det. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Ja, reklamer for ADHD, beinskjørhet, dysleksi, epilepsi osv. Fant også ut at det var for at det var helligdag :!: Aah, har ikke sett på TV2 i dag. Er vel vanlig 1. pinsedag og 1. og 2. juledag? Er ikke så sikker på 2., men tror det. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hmm, okay. Hver gang jeg ser gorilla på en film f.eks (ikke så forbanna ofte når jeg tenker meg om) så er det liksom fingrene bare svarte pølser, og jeg ser ingen negler. Kanskje neglene er litt inngrodde? Ikke vet jeg. :sadface: Lenke til kommentar
RAM Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 -Hvordan greide de å bygge pyramidene? -Hvorfor er det skadelig med høyt blodtrykk? Er det noen bivirkninger? -Hvorfor blir aliens ofte sett på som grønne? Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hvorfor skrives einendomsformen av Jesus ved at man fjerner s-en? Normalt hadde man skrevet Jesus', ikke Jesu. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 [..] Uansett, hvorfor er tallet "pi" (3.14) som det er? Litt vanskelig å forklare, hvorfor er det akkurat dette tallet som man bruker til å regne ut areal osv. til diverse ting? Helt tilfeldig? Forholdet mellom diameter og radius. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hvorfor er det slikt at når du kjeder deg mest, at det ikke er noe på tv? Mens når du er opptatt ol. Er det i bøtte og spann!!! Lenke til kommentar
Steina Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 At du blir lei av en type mat er vel kroppens måte å si fra om at kostholdet er for ensidig. Tannkrem spiser du jo ikke, så det blir ikke det samme. Det var da en gang på nyhetene om en kjærring som jobbet hos Grandiosa, og hun måtte "smake" på en bit hver morgen, noe som hun hadde gjort i ..hmm.. 40-60år? Hun sa det på nyhetene at hun ble ikke lei, for det var så godt, og så sundt Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hun sa det på nyhetene at hun ble ikke lei, for det var så godt, og så sundt Grandiosa sunt??? Vil jeg ha bevis på... Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 At du blir lei av en type mat er vel kroppens måte å si fra om at kostholdet er for ensidig. Tannkrem spiser du jo ikke, så det blir ikke det samme. Det var da en gang på nyhetene om en kjærring som jobbet hos Grandiosa, og hun måtte "smake" på en bit hver morgen, noe som hun hadde gjort i ..hmm.. 40-60år? Hun sa det på nyhetene at hun ble ikke lei, for det var så godt, og så sundt Var det ikke Grandisens 25 års-dag nå nettopp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg