Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Fordi de kanskje ikke har råd til stor båt.

Fordi liten båt i stor flaske ser teit ut.

Fordi stor båt i liten flaske ikke går.

Fordi de er sentimentale gamle sjømenn.

Fordi flaska var tom, og de ikke hadde noe mer å bruke den til.

:)

EDIT: Dette var et svar til aklla.

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og noen kamerat hadde en liten krangel gående for lenge siden.

Jeg mener at jøder er tilhengere av en religion, mens kameratene mine mener at jøder er et folkeslag.

Altså: Hvis en persons foreldre begge er jøder, men han selv ikke trur på jødedommen. Er han da jøde eller ikke?

Kameratene mine mener han er jøde, mens jeg mener han ikke er det.

Synspunkter?

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke tenke så dypt nå så sent, men her er et enkelt lite "erasmus montanus-resonnement":

Om en mann som har jødiske foreldre, tror på islam, er han muslim. Han tror ikke på jødedommen. En muslim kan ikke være en jøde. Har du noen gang hørt om "den jødiske muslimen"?

:)

Lenke til kommentar

Wikipedia says:

The word Jew (Hebrew: יהודי) is used in a wide number of ways, but generally refers to a follower of the Jewish faith, a child of a Jewish mother, or someone of Jewish descent with a connection to Jewish culture or ethnicity and often a combination of these attributes.

Dette vil si at noen mener du har rett, mens andre mener vennen din har rett.

Lenke til kommentar
Jeg og noen kamerat hadde en liten krangel gående for lenge siden.

Jeg mener at jøder er tilhengere av en religion, mens kameratene mine mener at jøder er et folkeslag.

Altså: Hvis en persons foreldre begge er jøder, men han selv ikke trur på jødedommen. Er han da jøde eller ikke?

Kameratene mine mener han er jøde, mens jeg mener han ikke er det.

Synspunkter?

Joda, kan vel ikke kalle seg for en jøde om man ikke trur på det en jøde skal.

Lenke til kommentar
Spilte cs i sta, møtte en fyr som påstod at alle LCD skjermer over 19" henger i cs, han at musa henger etter skjermen eller noe sånt, og at han kunne bevise det.. også var han bombesikker på det..

Kommer ann på oppdateringsfrekvensen (mål i ms).

Lenke til kommentar

Ja. Du vet jo aldri når du plutselig trenger å bygge et et-veis-speil. :ermm:

Uansett, hvorfor er tallet "pi" (3.14) som det er? Litt vanskelig å forklare, hvorfor er det akkurat dette tallet som man bruker til å regne ut areal osv. til diverse ting? Helt tilfeldig?

Lenke til kommentar
Ja. Du vet jo aldri når du plutselig trenger å bygge et et-veis-speil. :ermm:

Uansett, hvorfor er tallet "pi" (3.14) som det er? Litt vanskelig å forklare, hvorfor er det akkurat dette tallet som man bruker til å regne ut areal osv. til diverse ting? Helt tilfeldig?

Nei det er ikke helt tilfeldig. Husker ikke helt hvordan man finner det ut, men hvis du vet omkretsen, areal, diagonal og sånn, så kan du dele noen verdier på en annen å finne Phi. Har ikke linjal her nå så kan ikke vise deg med eksakte tall...

Lenke til kommentar
hvilken rettigheter har jeg ovenfor folk som skal "holde meg igjen" siden de trur jeg har gjort noe jeg ikke har gjort..? kan de evt. holde i meg osv.?

Tja. Det skal være "tilstrekkelig grunn" til å bruke tvangsmiddelet, i tillegg skal det ikke være et "uforholdsmessig inngrep". Ting kommer med andre ord litt an på konteksten, men normalt har man ikke lov til å holde i deg bare for å holde i deg; om du står rolig og følger anvisningene og det ikke er annet som tilsvarer at en skal "holde i deg" skal en heller ikke gjøre det. Les for øvrig straffeprosessloven §170 og utover.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor det er krig i verden, jeg ser ikke noen logikk i det :roll:

Så lurer jeg på hvorfor vi lever

Jeg lurer på hva som skjer når vi dør

Jeg lurer på hvorfor mennesker er så slemme

Jeg lurer på hvorfor 10 år gamle jenter går med trange bukser som omformer ting og tang både bak og foran og hvorfor de har topper som viser magen .. skjønner ikke at de får lov av foreldrene sine :roll:

Jeg lurer på hvem som hadde sex først av alle ! (ikke kom og si at det var adam og eva, for det fins IKKE noen adam og eva ffs !)

Jeg lurer på mye mer sikkert men ikke noe jeg tenker på nå .. *trøtt*

Er du george bush i forkleding? *grøss*

*lar konspirasjonsteoriene vokse*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...