aklla Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kynisk - uten å ha grunn, f.eks kynisk morder dreper uten grunn og følelser Nostalgi - vet at det blir brukt i sammenheng med gamle ting, oftest data-ting er ikke tatt ut fra ordboka, men stemmer vel litt??? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hva betyr ordet tølper? Hvorfor kjenner man så mye bedre at man er trøtt hvis man sitter, og ikke står? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Kynisk - uten å ha grunn, f.eks kynisk morder dreper uten grunn og følelser Nostalgi - vet at det blir brukt i sammenheng med gamle ting, oftest data-ting er ikke tatt ut fra ordboka, men stemmer vel litt??? Kynisk: kald og hensynsløs oppførsel, ytring, innstilling Brukes ofte om personer som bryr seg om seg selv uten å ta hensyn til det som har med andre å gjøre Nostalgi: hjemmelengsel (der nostalgisk: ting som minner deg om noe/en tid og får deg til å savne denne tingen/tiden) Linært: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Linært? Mener du lineært? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hva betyr ordet tølper? tølper m2 (gjennom tysk fra lavtysk tørpel, tørpere, egentlig 'landsbyboer', beslektet med torp) laban, lømmel, slubbert Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hva betyr laban, lømmel og/eller slubbert? Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hvorfor, uansett hvor du star, folger sigarettroyken etter deg hvis du er i naerheten av noen som royker? Hvis jeg star pa venstresiden av en person som royker sa er jeg domt til a fa royken i trynet. Jeg flytter meg over pa hoyresiden, men royken "folger etter" meg. Er det en vitenskapelig grunn til dette, eller er det bare jeg som er uheldig med vinden eller noe sant? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hva betyr laban, lømmel og/eller slubbert? laban = tosk lømmel = pakk Slubbert = slask Forresten: Hvordan driter/pisser slanger? Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hvorfor, uansett hvor du star, folger sigarettroyken etter deg hvis du er i naerheten av noen som royker? Hvis jeg star pa venstresiden av en person som royker sa er jeg domt til a fa royken i trynet. Jeg flytter meg over pa hoyresiden, men royken "folger etter" meg. Er det en vitenskapelig grunn til dette, eller er det bare jeg som er uheldig med vinden eller noe sant? Har alltid lurt på det selv, utrolig irriterende! Samme skjer hvis jeg sitter ved/står ved et bål. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Lette væsker og gasser i bevegelse vil alltid søke til nærmeste overflate... Husker ikke akkurat hva den "loven" heter, men følg med på Discovery på de småfilmene om flypionerer de sender i reklama, så får du vite hva den heter... Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Kynisk: Desillusjonert, kald og hensynsløs han er hard og k- / en k- plan, oppførsel. Nostalgi: Sentimental lengsel tilbake til en tidligere del av ens liv eller til tidligere tider. Endret 17. april 2005 av Grundig Lenke til kommentar
wonnim Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg lurer på hva det er med hardware som gjør at folk får lyst til å si så mye rare ting.. ? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Forresten: Hvordan driter/pisser slanger? Tror ikke dem gjør det jeg :\ Ikke sikker men tror dem spiser så lite at de bruker opp all energien Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 slangen pisser og driter gjennom ett hull lang bak på slangen alle dyr driter og pisser... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Forresten: Hvordan driter/pisser slanger? Tror ikke dem gjør det jeg :\ Ikke sikker men tror dem spiser så lite at de bruker opp all energien Men de må få avfall, alt har avfall! Det kan vel ikke bare bli en del av kroppen? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) slangen pisser og driter gjennom ett hull lang bak på slangen alle dyr driter og pisser... Ok! Det var en lettelse å høre Endret 17. april 2005 av Equerm Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hva betyr "Blogg"? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hva betyr "Blogg"? Blog is short for weblog. A blog is information that is instantly published to a Web site. Blog scripting allows someone to automatically post information to a Web site. The information first goes to a blogger Web site. Then the information is automatically inserted into a template tailored for your Web site. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 begrepet blogg strekker seg vel også ut over flere medier, film f.eks. Men det mest kjente blogg mediet er vel web. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg