mbst Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Lurer på om noen her har noen erfaringer med forskjellige rimelige tilbydere av eposttjenere og webhosting. Er lei spam, hadde vært greit å kjøpt seg et passende domene hvor man kunne opprette flere epostkontoer ettersom man trengte dem til forskjellig bruk. Litt plass til hjemmeside/lagring av småting på nett er heller ikke å forakte, men det er eposten som er mest interessant. Har snust på www.b-one.net sine tilbud, de er jo billige, men er de stabile og ryddige? 10 kr per måned + 100 kr per år for .com/net-domene høres jo greit ut (eks mva). Men har hørt at det de sier om ingen trafikkbegrensninger kun gjelder i starten. .no-domene hadde jo vært best, men for å kunne få det, må man vel ha et enkeltmannsforetak? Noen som vet mer? Hvordan ligger dette an prismessig totalt sett? Håper på tips om andre tilbydere. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) har ikke hørt noe negativt om b-one.net. For å registrere et .no domene må du ha et organisasjons nummer oppført i brønnøysundregisteret. Selv brukte jeg domeneshop og er fornøyd med de. Nå hoster jeg alt selv. Endret 21. august 2004 av blackbox Lenke til kommentar
toretors Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bruker norcomp.no, ingen problemer til nå, kjempegrei service. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bruker norcomp.no, ingen problemer til nå, kjempegrei service. Samme her. De har veldig god service Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Det kan også være vert å sjekke ut Cliche. De tilbyr 20mb lagringsplass og 20 mailbokser for 5kr i måneden + 100kr i etablering. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Det kan også være vert å sjekke ut Cliche. De tilbyr 20mb lagringsplass og 20 mailbokser for 5kr i måneden + 100kr i etablering. + moms Lenke til kommentar
mbst Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Takker for tipsene så langt, kikker litt på det. Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 B-one har så langt jeg har hørt dårlige servere, som ofte detter ned pga for mye trafikk. Lenke til kommentar
albe Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) www.domenetorget.net Alle features, php, perl, mysql, webmail osv osv. Veldig billig (100Meg, inkl. domene til 20kr/mnd, fra 15 kr/mnd hvis du allerede har domene) Ubegrenset email, subdomener mm. Meget god support og hjelp. bra oppetid. Jeg har vært en veldig fornøyd kunde hos domenetorget i noen måneder. Hvis du skriver vervekoden ##### ###### når du bestiller, får du første måneden til halv pris, og jeg får også litt gratis tid Men jeg anbefaler dem (og bruker dem) fordi de leverer et meget godt produkt til en meget gunstig pris. # Verve linker o.l om det er outwar eller tilbud så er det ikkje lov i følge forumets retningslinjer. Derfor er koden fjerna. Moderator Jankee# Endret 22. august 2004 av Jankee Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg bruker http://get-one.net/ til mail for det meste + bilder.. Har ikke oppleved nonen problemer enda.. TaZ Lenke til kommentar
Valent Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 street4you.no - suger p*kk styr unna! møkka drit er det! Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 street4you.no - suger p*kk styr unna! møkka drit er det! Litt mer begrunnelse ? Lenke til kommentar
rune50 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) spesifiser hva du mener. Jeg har selv hatt webhotell hos de i mange år og er kjempefornøyd. Har ingen negative erfaringer med dem. Vil absolutt anbefale å bruke street4you Endret 26. august 2004 av rune50 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har to domener hos street4you. Betalte vel 300kr for domene pluss webhosting. To ganger på litt over et år har serverne gått på trynet og det jeg har uploadet, har forsvunnet. Nå var det ikke noe interessant jeg hadde på domenene, men for de som skulle ha en svær side med forum og styr, hadde det nok vært litt surt. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 stive priser hos street4u.no også. Ser de tar $84 for et .com domene. Dette er ca 580 kroner etter dagens kurser (Dersom der er USD de mener). Lenke til kommentar
rune50 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Jeg vet at prisen for privatpersoner er Kr 300,- for 500 mb plass og komplett pakke med domene. Den prisen du nevner er helt sikkert for bedrifter. Jeg har selv hele tiden backup av det jeg legger ut og det burde alle selv være ansvarlig for å ha. Det kan skje uhell, det kan ingen garantere seg mot. Når det skjedde et krasch så jobbet de hardt til alt var oppe igjen. Har masse gode erfaringer. De har også etter det uhellet sikret seg enda bedre ved at de kjører en ekstra backup på en ekstern backup unit. De svarer fort på mail og servicen er helt TOPP. Endret 26. august 2004 av rune50 Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Det kan også være vert å sjekke ut Cliche. De tilbyr 20mb lagringsplass og 20 mailbokser for 5kr i måneden + 100kr i etablering. Anbefaler IKKE dette firmaet. Har/hadde webhosting pluss domene der og dem har nå prestert å kansellere flytting av mitt domene til ny hosting for 5. gang.. Selv om jeg har betalt meg ut (og vel så det). Dessuten! Når man skal betale regninger til firmaet tar hvertfall Sparebank 1 et gebyr på hele 60,- for hver overførsel til Danmark. Og regningene du får i posten er langt mer innbydene enn hva du faktisk må betale med alle gebyrer medregnet (20-30,- DKK i postavgifter der nede og 60,- NOK OG moms.). For ikke å snakke om service.. ELENDIG. Hvis du sender et spørsmål på mail tar det gjerne 2-3 dager før du får svar, og når du så igjen svarer på det du har fått så er du i samtale med _en annen_ konsulent igjen - som ikke kjenner saken ( eller i det hele tatt vet hvordan man scroller ned for å lese mail-history..) Jeg fikk mitt domene sperret helt plutselig en dag uten noen form for advarsler og måtte selv ta kontakt med firmaet. Etter mye om og med presterer de å kalle meg en kjeltring og at jeg har 'misbrukt mysql-serveren' - uten å vise til noen form for logging, eller andre bevis. Noe jeg selvsagt ikke hadde gjort! - SKANDALØST. 6-7 'hat' mailer senere og saken er enda ikke ute av verden, jeg har enda ikke fått flyttet domenet mitt til ny hosting (som jeg allerede betaler for, men ikke får brukt grunnet flyttingen). Vi snakker om en periode på 2 måneder her. VIK UNNA! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå