Playmofetish Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg har prøvd meg litt frem og tilbake med min NEC 2510 og Nero 6. I Neros instillinger står det maks skrivehastighet 4x. Men brenneren skal da klare 8x på både DVD-R og DVD+R? Er det noe elementært jeg har gått glipp av? PS, jeg har oppgradert Firmware fra original 2.15 til 2.16 fra CDfreaks, ingen endring... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Sett i en plate som den støtter å brenne på 8x og du vil få opp 8x valget Hvis det ikke er en plate i, eller platen du har er bare 4x eller 8x som ikke er støttet vil kun 4x vises i alle programmer. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Ok, mistenkte noe sånt. Men hvorfor hører jeg da om folk som brenner 4x-plater på 8x? Og samme med 2,4x --> 4x? Hva er det de gjør som gjør de så flinke? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 på noen kvalitetsmerket som f.eks verbatim 4x plater kan du brenne 8x i nero 6 med min plextor dvd brenner iallefall.. men, kan kun brenne 8x med nero ikke f.eks winoncd osv.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 stemmer det, de fleste brennere tillater å brenne kvalitets 4x plater på 8x. For NEC ND-25x0A er denne listen: Mitsubishi 4x DVD-R kan brennes på 8x. (Verbatim) Taiyo Yuden 4x DVD-R og DVD+R kan brennes på 8x (plextor plater og enkelte verbatim plater). Det finnes også uoffisielle firmware versjoner som muliggjør brenning av fler 4x plater på 8x (å bruke denne firmware versjonen bryter garantien). Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Ok, da må jeg altså kjøpe litt bedre plater. Takk skal dere ha. Men bryter jeg garantien ved å flashe til 2.16 firmware? Det er jo bare å flashe tilbake igjen hvis det blir no problem... Vil en sånn gjøre susen? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 flasher du til den offisielle 2.16 fra www.nec.de så bryter du IKKE garantien, kun hvis du flasher til en uoffisiell modifisert versjon. Den du linker til er 4x DVD+R som bare virker på 4x. Du må ha 4x DVD-R for å brenne på 8x. Eller kjøp 8x plater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå