Gå til innhold

Woho! skal endelig få meg trommesett!

cwerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neeeeei...d-det har vi i-i-ikke sett. Nei.

Meld deg på et trommekurs btw, så lærer du riktige teknikker fra begynnelsen av, istedet for å venne deg til uvaner som kan gi deg skader over tid. Jeg tenker da mest på håndleddene og måter og holde stikkene på, måter å spille dobbel basstromme uten å få betennelse i leggene osv. Og ikke minst er det MYE teori med takt. Ikke et enkelt instrument å bli selvlært på, og prøver du det, blir det stort sett feil teknikk og du får belastningsskader.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det er kjipt ja. Trommelæreren min er tilfeldigvis min stefar, så jeg må "reise" helt til rommet der slagverket står :p.

Men det er veldig viktig å ta timer, for det er et instrument som(hvis du lærer det feil) kan være veldig fysisk. Men har du teknikken inne bruker du kun håndleddene og litt av foten. Evt. litt av underarmen når du spiller på flere trommer... Men lykke til!

Herr Brun

Lenke til kommentar
Husk å bruk ørepropper så du ikke skader hørselen ;)

Det å bruke ørepropper er ikke så smart. Lær deg heller å spille lavt! For spiller du med ørepropper spiller du enda høyere, og det er en uting når man skal spille sammen med andre. Bruk kun ørepropper når dere spiller virkelig høyt!

Herr Brun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...