Gå til innhold

Hvem er Satan?

t0ggler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg er noen ekspert kan jeg jo si hva jeg mener å huske.

Satan var vel egentlig Lucifer, lysets engel som var Guds favoritt. Han var den vakreste engelen av alle, men ble stormannsgal. Han satte spørsmålstegn ved Gud og forsøkte å sette sin trone høyere enn Guds eller noe i den duren. Det ble kamp i himmelen og jeg tror det til slutt var Erkeengel Michael som kastet Lucifer fra himmelen. Derfor kalles han og den falne engel.

Men han er også dyret i Johannes åpenbaring som visstnok har en ganske grusom fremtoning så litt blandede fremstillinger av ham finnes i bibelen. Satan er i stadig kamp mot Gud og ønsker vel egentlig overta Guds rolle og være den høyeste osv.

Bibelen er egentlig ganske morsom lesning. Det er som å lese en bok skrevet av 100 mennesker med splittet personlighet som skal beskrive noe om samme emnet. Den er full av selvmotsigelser og andre gøyale ting.

Lenke til kommentar
1. Satan represents indulgence instead of abstinence!

2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!

5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification!

9. Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!

Lenke til kommentar
1. Satan represents indulgence instead of abstinence!

2. Satan represents vital existence instead of spiritual pipe dreams!

3. Satan represents undefiled wisdom instead of hypocritical self-deceit!

4. Satan represents kindness to those who deserve it instead of love wasted on ingrates!

5. Satan represents vengeance instead of turning the other cheek!

6. Satan represents responsibility to the responsible instead of concern for psychic vampires!

7. Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours, who, because of his “divine spiritual and intellectual development,” has become the most vicious animal of all!

8. Satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or emotional gratification!

9. Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!

Satanister tilber ikke Satan. De kalles "Satanister" fordi satanismen er en barnslig forvrenging av kristendommen. Basic-satanisme går ut på å se på mennesker som dyr, og å være sin egen gud. Ikke alle satanister er så "hardcore" som euronymous (som ikke var inmeldt i Church of Satan).

Folk som tilber Satan kalles paganister, mange forveksler satanister med paganister. Personlig synest jeg at paganister er hakket verre enn satanister.

Lenke til kommentar
Folk som tilber Satan kalles paganister, mange forveksler satanister med paganister. Personlig synest jeg at paganister er hakket verre enn satanister.

Nå tuller du fælt her, hehe.. Paganisme har overhodet ingenting med hverken Gud eller satan å gjøre... Det er en religion som er mye eldre enn kristendommen og islam, og som faktisk kan spores tilbake til gamle grekerne og romerriket. Men de ble så og si utryddet i middelalderen av de kristne.

De tilber som sagt hverken Gud eller satan men forskjellige krefter i naturen. De hadde gudinner for skogen, sjøen osv. De tror hverken på himmel eller helvete, men tror på reinkarnasjon f.eks. Wicca er ett eksempel på neopaganisme. som har vokste fram de senere år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...