Gå til innhold

Burde jeg selge det?


Anbefalte innlegg

Jeg har følgende utstyr:

 

Nikon D70

Nikon Nikkor DX AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G ED

Sigma Tele Zoom 70-300mm f4-5.6 APO Macro Super II

Nikon AF85mm F1.8D

Sandisk Ultra II 512MB.

 

Det er en som er int å kjøpe det for 15K,burde jeg selge det? :hmm: ALT er kjøpt den 14.07.04. Eller burde jeg beholde det? Vil bare ha deres mening.. :whistle::)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har følgende utstyr:

 

Nikon D70

Nikon Nikkor DX AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G ED

Sigma Tele Zoom 70-300mm f4-5.6 APO Macro Super II

Nikon AF85mm F1.8D

Sandisk Ultra II 512MB.

 

Det er en som er int å kjøpe det for 15K,burde jeg selge det? :hmm:  ALT er kjøpt den 14.07.04. Eller burde jeg beholde det? Vil bare ha deres mening..  :whistle:  :)

:dontgetit: Hvorfor skulle du selge det , hvis du ikke har torpedoer på døren da ?

Lenke til kommentar
Jeg har følgende utstyr:

 

Nikon D70

Nikon Nikkor DX AF-S 18-70mm 1:3.5-4.5G ED

Sigma Tele Zoom 70-300mm f4-5.6 APO Macro Super II

Nikon AF85mm F1.8D

Sandisk Ultra II 512MB.

 

Det er en som er int å kjøpe det for 15K,burde jeg selge det? :hmm:  ALT er kjøpt den 14.07.04. Eller burde jeg beholde det? Vil bare ha deres mening..  :whistle:  :)

:dontgetit: Hvorfor skulle du selge det , hvis du ikke har torpedoer på døren da ?

Hehee,nei har gudskjelov ikke det. :p Men jeg tenkte jeg skulle bytte til D20,men det er kanskje litt tidelig å selge D70`n ennå. :hmm: Eller gå for ett 10D nå som folk selger de... :thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar

Hva er viktigst, ta gode bilder eller ha det nyeste utstyret?

 

Hvorfor byttet du fra 300D til D70? Det lurer jeg på nå, når du allerede har planlagt salg av D70 fordi det kommer et nyere kamera på markedet.

 

Tror kanskje du burde flytte fokus litt mer mot fotograferingen og heller bli bedre på det, fremfor å bytte utstyr hele tiden. Kanskje burde du heller ta deg et fotokurs for pengene!

Lenke til kommentar
Hva er viktigst, ta gode bilder eller ha det nyeste utstyret?

 

Hvorfor byttet du fra 300D til D70? Det lurer jeg på nå, når du allerede har planlagt salg av D70 fordi det kommer et nyere kamera på markedet.

 

Tror kanskje du burde flytte fokus litt mer mot fotograferingen og heller bli bedre på det, fremfor å bytte utstyr hele tiden. Kanskje burde du heller ta deg et fotokurs for pengene!

:yes: Tenker litt på det samme......

Jeg kjøpte nylig Canon EOS 10D med EF 17-40mm f4 L USM og er kjempefornøyd så langt.

Visste jo at en arvtager ville bli presentert nå i September (20D) , og når jeg så at prisen på den nye 20D vil bli så "lav" , da angret jeg litt med det første.

Men ved nermere ettertanke , fant jeg ut at de oppdateringene som 20D vil få , kommer jeg kanskje bare til å trenge i få situasjoner.

Og visst jeg skal tenke status :D så ser man jo ikke så stor forskjell på 10D og 20D utvendig , og kun slike enusiaster som oss vil vite om det er en 10D eller 20D :yes:

Men fra spøk til alvor , så kommer jeg heller til å satse på flere kvalitetslinser , batterigrep og kanskje den nye blitzen som Canon presenterte nå( den så spennende ut).

Og jeg er overbevist om at jeg kan ta like gode bilder med 10D som 20D i de aller fleste situasjoner.

Så får jeg heller bytte ut om noen år når enda en ny modell kommer......hvis behovet er der. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis leverings-historikken til Canon repeterer seg så vil Canon 20D bli annonsert rundt nå (og det har den jo), bli lovet leveringsklart i løpet av September (det gjorde de jo), de første modellene blir sendt ut i September (gjenstår og se) og den vanlige forbrukeren vil kunne kjøpe kameraet rundt månedsskiftet januar/februar neste år.

 

Når 300D ble lansert i fjor fikk butikkene bare noen få modeller. Etter det jeg fikk høre var poenget her at 1 enhet skulle stå i butikken, for å kunne si at "Joda, 300D er på markedet nå", og resten av enhetene ble solgt til det butikkene hadde av "usedvanlig gode kunder", dvs. lokale folk som gjerne overnatter foran butikkdøren når nye objektiver og kameratyper ankommer.

 

Jeg var en av de få heldige som fikk en 300D i Porsgrunn de dagene det kom men det har jeg hørt var en tabbe av en vikar i butikken der det ble kjøpt, og det var tørke på 300D til over nyttår.

 

Nå kan det godt tenkes at Canon har lært litt av 300D-lanseringen fordi en ting som fort ble klart var at da Nikon lanserte sitt D70 før Canon hadde fått nok enheter ut i butikkene satte mange seg på gjerdet og ventet på D70 i stedet. Jeg tipper Nikon vil komme med ett eller annet svar i løpet av kort tid, så hvis Canon er blitt litt lurere nå så får de nok enheter ut i butikkene til å få kapret ennå fler av kundene før de får øynene opp for en evt. bedre modell fra Nikon.

 

En ting er sikkert. Selger du kameraet nå er du uten kamera til din lokale butikk eller hvor du nå måtte handle får inn nok 20D enheter til å få solgt deg en.

Lenke til kommentar
Hva er viktigst, ta gode bilder eller ha det nyeste utstyret?

 

Hvorfor byttet du fra 300D til D70? Det lurer jeg på nå, når du allerede har planlagt salg av D70 fordi det kommer et nyere kamera på markedet.

 

Tror kanskje du burde flytte fokus litt mer mot fotograferingen og heller bli bedre på det, fremfor å bytte utstyr hele tiden. Kanskje burde du heller ta deg et fotokurs for pengene!

Jeg byttet til D70 pga av at jeg har lyst til å prøve forskjellige kamera etc. Verken 300D eller D70 er dårlig i mine øyne,tvert i mot. :w00t: Synes begge kameraene yter helt supert.Men eneste jeg ikke liker på D70 er at det er mer støy i bildene,derfor lurer jeg på om jeg skal prøve ett 10D nå.Jeg skal kanskje bytte med en kar som har hatt ett 10d som backup kamera og har tatt ca 50-100bilder med det og er ca 4mnd gammelt.Jeg skal få det for 9500kr,men jeg er ikke sikker. :hmm::D Fotokurs har jeg 3stk av så DET kan jeg... :tease::thumbup:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar

Pengene er tydeligvis ikke noe problem for deg, så da er det vel bare å kjøpe det nyeste og beste når det kommer. Var jeg deg ville jeg hvertfall ventet på 20D og ikke byttet D70 mot en 10D nå.

 

Du taper tusenvis av kroner på å bytte kamera og ikke minst system så ofte, mens jeg sitter her og spinker og sparer for mitt fremtidige D70. Er jeg heldig har jeg det like før jul en gang :(

Lenke til kommentar

Nå har du jo et pent knippe med optikk med nikon mount. Om du føler du må ha det nyeste utstyret( jeg kjenner igjen følelsen) hadde jeg ventet på nikon sitt svar på 20d for en ting er sikkert, det kommer, det vil være priset i samme nivå og det vil bli lagd for å overgå 20d. Men da vil typisk canon gi ut et nytt selv. om du skal bytte systemer hele tiden vil det bli ekstremt dyrt. Bestem deg for et merke og om du føler du må, bytt hus når det kommer nye på markedet så kan du spare litt $. Det er tross alt rimligere å bytte ut et hus kontra bytte hus + optikk x2 pr år.

Lenke til kommentar
Nå har du jo et pent knippe med optikk med nikon mount. Om du føler du må ha det nyeste utstyret( jeg kjenner igjen følelsen) hadde jeg ventet på nikon sitt svar på 20d for en ting er sikkert, det kommer, det vil være priset i samme nivå og det vil bli lagd for å overgå 20d. Men da vil typisk canon gi ut et nytt selv. om du skal bytte systemer hele tiden vil det bli ekstremt dyrt. Bestem deg for et merke og om du føler du må, bytt hus når det kommer nye på markedet så kan du spare litt $. Det er tross alt rimligere å bytte ut et hus kontra bytte hus + optikk x2 pr år.

Hmm,ja.Har funnet ut at jeg beholder D70 en stund til for å se hva som kommer og ikke kommer fremover. Kameraet tar jo fenomenale bilder,er bare det at man har lyst på det nyeste.. :no: En dum egenskap det der. :yes: Men takk for rådet!

 

 

--7: Har noen ganger gjort som deg jeg også,spinket og spart til noe jag har hatt lyst på.Man blir da utrolig happy når man får det man har lengtet etter så lenge. Gled deg til du får D70 i hendene sier jeg bare! :thumbup:;)

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...