pgdx Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hei. Er det noen muligheter for å ta tiden på hvor lang tid et script bruker? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hei. Er det noen muligheter for å ta tiden på hvor lang tid et script bruker? time <skript> ? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Konge! Takk skal du ha! Vet du om det er mulig å generere en MD5-streng også? Jeg har bare MD5sum som har noe med md5 i seg å gjøre, og den er det vel ikke mulig å bruke. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Vet du om det er mulig å generere en MD5-streng også? Jeg har bare MD5sum som har noe med md5 i seg å gjøre, og den er det vel ikke mulig å bruke. Skjønner ikke helt hva du er ute etter her md5sum kan brukes til å generere md5 hash av en hvilken som helst input (f.eks filer eller stdin) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Jeg skal bare kryptere et ord med md5, men md5sum kan vel kun sjekke opp mot filer? Jeg har lest manualen, men fant ikke noe vetugt. Så med mindre noen kan skrive syntaksen, så må jeg vel laste ned et annet script. Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Du kan bare søke på nettet etter "md5 converter". Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Om skriptet ditt skriver ut det eine ordet du skal køyre MD5 av, kan du skrive som følgjer; script.pl > temp.fil md5sum temp.fil > md5.txt rm temp.fil og du vil ende opp med ei fil som heiter md5.txt i den mappa, som inneheld MD5-stringen til fila, pluss litt ekstra info. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 bash-2.05b$ echo -n "ord" | md5sum 8bef1cc20ada3bef55fdf132cb2a1cb9 - -n i echo er for ikke å legge til linjeskift på slutten, for ellers blir det feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå