asimov Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) veldig få posts om coolnquiet her som jeg kan se, hva er folks erfaring med det? nettop testa det litt selv her på min a64-3200(boxed vifte)/asus k8n-e delux, og må si jeg er ganske imponert. maskin blir plutselig veldig stille, hører bare gpu/psu vifta pluss at jeg ikke merker det noe på windows ytelsen selvom den er nedklokka til 1ghz. litt knot å instalere det(sette det på i bios,fikse powersettings i windows+drivers) men med engang det funker så har det ikke vært noen problemer. Endret 21. august 2004 av asimov Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hva er cooln'quiet og har du klokka ned amden din til 1000mhz ? Visst dette var sant ville jeg sagt dette ikke er så smart eller hva ? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hva er cooln'quiet og har du klokka ned amden din til 1000mhz ? Visst dette var sant ville jeg sagt dette ikke er så smart eller hva ? Les og lær... ...Cool 'n' Quiet er ikke dumt, nei. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ekstremsnøbrettkjører, se på innlegget over ditt... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Å se på en film klarer du fint med 500 mhz... Skal du skrive i word så klarer du deg med enda mindre. Så om prosessorhastigheten settes ned til 1ghz når det ikke er behov for mer kraft så fremt det setter ned lydnivået er det ikke å forakte. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Cool'nQuiet setter ned CPU hastigheten når CPU ikke er belastet, og så fort CPU blir belastet så øker den hastigheten til normalt nivå. Dette skjer på brøkdelen av et sekund, og er derfor ikke merkbart for brukeren. Resultat: Du får en mer stillegående maskin. Konklusjon: Genialt Lenke til kommentar
asimov Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 burde kanskje forklart hva det var for alle "luringene" som ikke viste det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Er dette omtrent det samme som MSI sin xp cooler ? Der og ble maskinen min helt stille, tempen kunne synke over 10 grader i visse tilfeller. Endret 21. august 2004 av Ozelot Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det er jo ikke bare AMD som har det, er det ikke at multip. kan justeres flere ganger i sekunnet eller noe slikt det samme finnes jo for IBM sin 970fx, selv om det lett fører til at diverse produsenter gir falske max watt tall, (da tenker jeg på IBM) Det er en fantastisk teknoloi som fører til at du bruker mindre strøm, og avgir mindre varme i gjennomsnitt. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hvordan installerer man det? jeg trudde det var ferdig installert Men jeg vet ikke, hører ikke viften i det hele tatt pga det er altig lyd fra høytalerene (men det er lyd fra vifta om jeg er nermt nok) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 CnQ funker fint for meg. Selv om jeg kjører overklokket 225-230HTT klokker prosessoren ned til 5*HTT og temperaturen kommer ned på 20-tallet. Da er det ikke mye over 1000rpm på vifta, som da ikke høres. Har prøvd å kjøre f.eks. CPUmark og SuperPi med og uten CnQ for å se om det er noen forsinkelse i CnQ som går utover ytelsen, men det er umerkbart i SuperPi og kanskje 1-2-3 poeng i CPUmark. Til surfing, og med småprogrammer, tilogmed iTunes, holder CPU seg på 5*HTT. Sier noe om hvor mye unødvendig kraft vi sløser bort til vanlig. Jeg syns en CnQ-teknologi hadde gjort seg også for skjermkort. Kunne ha halvert hastigheten i Windows og 2D-miljøer, og klokke seg opp i 3D-applikasjoner. det er mye kraft og støy å spare der og. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hvordan installerer man det? jeg trudde det var ferdig installert Men jeg vet ikke, hører ikke viften i det hele tatt pga det er altig lyd fra høytalerene (men det er lyd fra vifta om jeg er nermt nok) Du må Enable det i BIOS, og sette Kontrollpanel - Strømalternativer - "Minimal Strømforsyning". Og selvfølgelig ha et hovedkort/CPU som støtter dette. MeSa: Jeg sjekka profilen din: "PC = 3.2Ghz Atlon 64" Er du så sikker på dette? Kanskje det heller er en AMD Athlon 3200+ som kjører på 2,2 GHz? Eller har du nitrogenkjøling? Lenke til kommentar
Larsrrrr Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Trodde dette skrudde seg på automatisk, men skjønner jo nå at jeg har kjørt med unødvendig mye lyd. Sitter nå med 800 mhz og 2400rpm på amd64 3200. Skullle gjerne hatt lavere omdreininger og lyd, men det er uansett en stor forbedring! Takk til trådstarter for at jeg har lært noe nyttig i dag Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) I den varme tiden vi hadde nettopp, klokket jeg ned min 64 3000 til 1Ghz, doom 3 hadde samme fps??? Endret 21. august 2004 av Gunder1 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Larsrrrr hvilket hovedkort har du? Har du vært i BIOS og sett på vifteinstillinger? Hvilke temperaturer vifta skal skru seg opp på og lignende. Det har jeg ihvertfall på mitt MSI K8N Neo Platinum, kunne kanskje hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
asimov Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 ja måtte selv slå på q-fan ellernoe i bios så den justerer ned RPM på vifta, ligger seg på rundt 1000rpm når cpu kjører på 1ghz Lenke til kommentar
B4d_K4rm4 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Noen som har fått til cool&quiet på epox 8kda3+ etter bios flash? hele cool&quiet funksjonen forsvant fra bios da jeg flashet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå