hageby1 Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg skal ha Prosjekt på skolen og vil ha noe om data, men HVA om data? Kan noen hjelpe meg med noen forslag (haster) Lenke til kommentar
Saviola16 Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Du kan f.eks skrive litt om dataens utvikling gjennom historien Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Det er da såååååå MYE om ALT,... Jeg ville tatt det første jeg tenkte på ... Tenker du eks. oppgradering er kanskje litt om AMD /Intel aktuelt ? Første harddisk produsent ? Grafikkort ? OS ? - Litt mer samlet (litt om alt,..) - Men skal det være om DATA som i kun pc eller generelt data ? - Viss du finner nok info kanskje du kan fyre inn litt om Konge maskinene fra SUN også (Sparc baserte,..) eller kanskje heller Mac ? - Mye å velge - uansett lykke til Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 tror jeg ville valgt opensource, de fascinerer meg, er ikke bare _data_ men mye holdning i det og... særlig med vekt på gratis linux distro'er og slikt. de fortjener litt oppmerksomhet og :smile: Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Et forslag: Skriv historien om IBM. Sitter med en bok foran meg som har tittelen "Ikke bare maskiner" Historien om IBM i Norge 1935 - 1985. Utgitt på Universitetsforlaget 1986 ISBN 82-00-07676-8 Anbefaler den som sengelektyre. Ca 191 lettleste sider som også tar for seg hvordan IBM ble til i USA. Boka finner du sikkert på biblioteket eller kanskje du får eller får låne den fra IBM. Om jeg jobber på IBM? Nei Kjenner noen der? Nei Har betalt for å skrive dette? Nei Altså et objektivt forslag Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 jeg har tenkt på både datamskinens og internetts utvikling, men jeg kan litt for lite til å tal Linux. :smile: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 har selv examen i engelsk foretningsengelsk, med presentasjon av Internet, historie, brukere, basic technical inforamtion (litt ip & dall) *lol* f*** med dritt du kan trekke inn i fag å få karakter? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hva med mikromaskinene som befant seg på et hvert gutterom fra tidlig 80-tall? Minnes 48k Spectrum'en min med en tåre i øyekroken... Vel, det ble jo C64 etter den og den er jo også... snufs... ikke lenger blant mine eiendeler. :sad: Datarelatert historie begynner faktisk å bli ganske omfattende etter hvert! Skulle være nok å velge i mellom? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hallais! Skriv om noe som de andre skjønner. Hva med spill industrien? Gamle gode vic20,c64,amiga,8086 osv.. Ganske fascinerende. BTW:Fikk skaffet meg 2 dundrende gode Sparc Stations 5 med 19 toms skjermer for 3k totalt...wohoo! Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 2. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2002 Quote: On 2002-05-02 20:38, knutivarr skrev:Hva med mikromaskinene som befant seg på et hvert gutterom fra tidlig 80-tall? Minnes 48k Spectrum'en min med en tåre i øyekroken... Vel, det ble jo C64 etter den og den er jo også... snufs... ikke lenger blant mine eiendeler. :sad: Datarelatert historie begynner faktisk å bli ganske omfattende etter hvert! Skulle være nok å velge i mellom? Det er det som er problemet, jeg tror jeg ender opp med å skrive om historien ti datamaskinen Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hva med veien til nåtidens programmerings språk. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Du kan jo ha oppbyggingen av nettverk? eller AC Domene nettverk... jeg har vært med på å lage no slik.. vi var 5 stykk og lagde den på under en uke.. du kan lese om den her: http://red-dog17.myftpsite.net/prosjekt og kansje du får noen ideer? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Skriv om Microsofts historie... Hvordan M$ ble til. Eller om Bill Gates. Eller du kan skrive om Apple. Historien finner du her. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: hageby1 skrev (2002-05-02 19:59):Jeg skal ha Prosjekt på skolen og vil ha noe om data, men HVA om data?Kan noen hjelpe meg med noen forslag (haster) Vel, kommer an på læreren egentlig. Har du en som ikke kan noe som helst om data, så er det lite lurt å skrive et inlegg om hvorfor AMD er bedre en INTEL. Da kan det være bedre med en kort gjennomgang av datamaskinens historie og ev. framtidig utvikling. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Jeg skrev selv om USB vs Firewire for noen år tilbake, ganske spennende da i alle fall syns jeg. Lenke til kommentar
Jan-Banan Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Skriv om Serial-ATA og det som er på trappene! Opteron osv.. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Det er mykje ein kan skrive om.. Sjølv fekke eg i oppdrag når eg gjekk på vgs å holde eit foredrag om Datasikkerhet.. Det tok eg på strak arm... Skreiv ein hel hovud punkt ned på eit ark.. Fekk det over på transperant.. Og sa det som falt meg inn der og da.. Fekk 5 på oppgava.. Læraren min var immopnert og trudde at eg hadde forbredt meg lenge..:wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå