Gå til innhold

Forferdelig nedtur etter kjøp av laptop


schwin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg har fått med meg, så er Graphics Aperture Size hvor mye minne skjermkortet kan bruke av system minnet hvis det skulle være behov for det. Så om du har 128mb eller 64mb på skjermkortet, så har det ingen betydning for den innstillingen. Du setter den på hva du vil.

 

Rett meg hvis jeg er helt på jordet :)

Lenke til kommentar

Første og fremst så er det minnefeil og den andre og mest viktigste feilen ligger her:(der det er merket svart) :w00t:

 

Kjøpte den på digitalimpuls i trondheim... Virker jo som en grei maskin, men teite minnebrikke ass....

 

EDIT: Moderere språket litt :D

Endret av Saladin
Lenke til kommentar
Så vidt jeg har fått med meg, så er Graphics Aperture Size hvor mye minne skjermkortet kan bruke av system minnet hvis det skulle være behov for det. Så om du har 128mb eller 64mb på skjermkortet, så har det ingen betydning for den innstillingen. Du setter den på hva du vil.

 

Rett meg hvis jeg er helt på jordet :)

Googlet litt og fant at du har helt rett. Kan leses om i større detalj her

Lenke til kommentar
Første og fremst så er det minnefeil og den andre og mest viktigste feilen ligger her:(der det er merket svart)  :w00t:

 

Kjøpte den på digitalimpuls i trondheim... Virker jo som en grei maskin, men teite minnebrikke ass....

 

EDIT: Moderere språket litt :D

Hva mener du her???? Betyr det at de har mange minnebrikker med feil på????

Endret av schwin
Lenke til kommentar
Første og fremst så er det minnefeil og den andre og mest viktigste feilen ligger her:(der det er merket svart)  :w00t:

 

Kjøpte den på digitalimpuls i trondheim... Virker jo som en grei maskin, men teite minnebrikke ass....

 

EDIT: Moderere språket litt :D

HVa mener du her???? Betyr det at de har mange minnebrikker med feil på????

Nei, han tenker vel på den tråden det ble litt diskusjoner rundt digital impuls Trondheim osv, mange som fulgte leder hunden og ble sinte på butikken pga en kunde ikke hadde fått den hjelpen han mente han hadde krav på også videre, ganske morsomt link

Lenke til kommentar

Unnskyld, men dere er helt på jordet nå det gjelder Apeture size. Aperture sizen er en setting i Bios for hvor mye av system minne som kan brukes av grafikk kortet. Det har ingenting med minne på skjermkortet å gjøre i det hele tatt. Mange mener at en gylden regel her er å ha dobbelt så mye i Aperture som det er på skjermkortet, men nå som kortene etterhvert har så mye minne på selve skjermkortet er dette ikke lenger så aktuelt. Du kan gjerne sette den opp på 128MB, eller 256 for den del, hvis du har 512 MB ram i maskinen. Du vil sannsyneligvis ikke merke forskjell uansett fordi nesten ingen spill vil trenge så mye av systemram som forøvring er alt for treg likevel.......

 

Edit: he he mange som kom med gode svar etterhvert....

Endret av jlianes
Lenke til kommentar
Første og fremst så er det minnefeil og den andre og mest viktigste feilen ligger her:(der det er merket svart)  :w00t:

 

Kjøpte den på digitalimpuls i trondheim... Virker jo som en grei maskin, men teite minnebrikke ass....

 

EDIT: Moderere språket litt :D

Nei, han tenker vel på den tråden det ble litt diskusjoner rundt digital impuls Trondheim osv, mange som fulgte leder hunden og ble sinte på butikken pga en kunde ikke hadde fått den hjelpen han mente han hadde krav på også videre, ganske morsomt link

Nå vil jeg bare si ifra til alle dere som har hatt problemer med DI at jeg kunne ikke ha vært mere uenig. Jeg kom til butikken en halvtime før åpningstid. Daglig leder stod da bak disken og i telefonen, men avsluttet samtalen med en gang jeg kom inn. Han tok imot pc'en og gav meg følgende valg:

 

1. Bytte minnebrikke med en gang hvis jeg hadde dårlig tid.

2. Kjøre tester på minnebrikke og systemet i helhet for å forsikre at jeg ikke trengte å komme tilbake en gang til dersom det var noe annet enn minnebrikken som inneholdt en feil.

 

Jeg syntes det hørtes ut som en strålende ide med nr.2 så jeg gikk på biblioteket og satte meg for å lese litt fag (ganske uvanlig at jeg leser fag så tidlig på morningen)

 

EDIT: Og så kom jeg tilbake til butiken et par timer senere. Da var hd byttet, minnebrikke byttet og han hadde prøvd å gjennomføre en installajon for meg så jeg var helt sikker på at alt funket. Det er service det!!!! I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne kjøre fulle hardware-tester på den når jeg kom hjem og hvis det var det minstre problem, så måtte jeg bare komme ned igjen..

 

10 Stjerner i boken til DI for god kundebehandling og service fra min side

 

Så i forhold til linken som det er henvist til og i forhold til "angrep" som er rettet mot DI så vil jeg hvertfall påpeke at jeg har fått ikke annet enn glimrende kundebehandling så langt -> Jeg vil anbefale denne butikken og handle videre der.

Endret av schwin
Lenke til kommentar
Graphics Aperture Size skal tilsvare det du har på grafikkortet ditt. Har du 128 mb skal det stå 128 mb. Det gjør det hos meg...

 

Stemmer forøvrig de andre bios innstillingene? Er RAM riktig konfigurert i forhold til hva det er bygd for?

Normalt vil maskinen fungere bedre med 64MB Graphic app size. Da frigjør du minne til mer nyttig bruk, f. eks. applikasjoner etc. (tror jeg....) Tror ikke du vil merke forskjell i spill og andre grafiske applikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...