schwin Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Jaja, da ble jeg og den ulykkelige eier av en g556e pro. Ulykkelig for da jeg kom hjem så oppdaget jeg en feil på minnebrikken. Butikken var stengt og jeg satt med skjelvende knær og gråt salte tårer. Hater defekte deler!!!! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 hehe, såså. Det er en dag i morgen, og! Ehh søndag i morgen... Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 *sukk* Føler med deg, skikkelig kjipt altså! Hvor kjøpte du pc`n forresten? Skulle du bygge selv? Lenke til kommentar
schwin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Kjøpte den på digitalimpuls i trondheim... Virker jo som en grei maskin, men teite minnebrikke ass.... EDIT: Moderere språket litt Endret 21. august 2004 av schwin Lenke til kommentar
Xpence Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Og du vet sikkert at det er ramen som er gåen? Lenke til kommentar
schwin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Under installasjon av winxp så får jeg en fysisk minnedump hver gang, det tyder hvertfall veldig på gåen ram... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Under installasjon av winxp så får jeg en fysisk minnedump hver gang, det tyder hvertfall veldig på gåen ram... Er ikke så sikker på Ramfeil, jeg..... Lenke til kommentar
schwin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Hva kan det være da?? Den exiter installasjon, jeg får svart skjerm med forskjellige feilmeldinger hver gang og det står "dumping physical memory" Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Hva kan det være da?? Den exiter installasjon, jeg får svart skjerm med forskjellige feilmeldinger hver gang og det står "dumping physical memory" Får du installert XP uten problemer eller kommer feilmeld. etter inst. ? Edit: er ikke helt sikkert på hva du mener ? Endret 21. august 2004 av jarmo Lenke til kommentar
schwin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Akkurat når det er 1 min igjen av installasjon så kommer det svart skjerm med mye hvit skrift og så står det dumping physical memory. Så jeg får ikke lagt inn xp nei... Noen som har erfaring med dette??? Lenke til kommentar
zingy Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 ...lukter minnebrikkefeil ja...! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Akkurat når det er 1 min igjen av installasjon så kommer det svart skjerm med mye hvit skrift og så står det dumping physical memory. Så jeg får ikke lagt inn xp nei... Noen som har erfaring med dette??? Samme feil gang på gang ? Altså akkurat på samme plass ? Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Er det en original XP CD du bruker? En eller flere av de kopiene som spres rundt gir en tilsvarende feil fordi det er feil på en fil i imagen. Dumping Physical Memory betyr bare at den skriver alt innholdet i minne til en logg-fil. Står det noe annet på den svarte skjermen du får? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Googlet litt: Mulig løsning Lenke til kommentar
schwin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Er det der det står Graphics Aperture Size som jeg skal endre. Den står på 64 mb nå, men jeg har jo 128 meg på skjermkortet. Skal jeg sette den opp??? EDIT: Sjekket bios til en kompis med samme maskin og der står det 64 så jeg lar det stå jeg... Endret 21. august 2004 av schwin Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) har ikke erfaring med problemet men du kan teste rammen med dette programmet : Memtest86+, så kan du finne ut helt sikkert om det er rammen som er problemet. Endret 21. august 2004 av Apocalypse Lenke til kommentar
schwin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Takk, skulle akkurat til å prøve det, men prøver først en install med en tredje winxp-cd... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Graphics Aperture Size skal tilsvare det du har på grafikkortet ditt. Har du 128 mb skal det stå 128 mb. Det gjør det hos meg... Stemmer forøvrig de andre bios innstillingene? Er RAM riktig konfigurert i forhold til hva det er bygd for? Endret 21. august 2004 av cremaster Lenke til kommentar
schwin Skrevet 21. august 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Graphics Aperture Size skal tilsvare det du har på grafikkortet ditt. Har du 128 mb skal det stå 128 mb. Det gjør det hos meg... Stemmer forøvrig de andre bios innstillingene? Er RAM riktig konfigurert i forhold til hva det er bygd for? HVorfor skal den stå på det samme som man har på skjermkortet??? Vet ikke noe om dette jeg... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 21. august 2004 Rapporter Del Skrevet 21. august 2004 Kan ikke gi noe nøyaktig svar på det, men det er da ganske logisk. Hvis du har 128 mb ram på grafikkortet ditt så bør jo dette reflekteres i BIOS også. Som sagt så har jeg 128 mb ram på mitt grafikkort og har stilt inn tilsvarende i BIOS, og det funker perfekt for meg og sikkert alle andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå