Gå til innhold

Et hakkeproblem i spill

dandel58

Anbefalte innlegg

Har POV sitt GeForce 6800 Ultra, 1 giga ram og nforce 3 hovedkort, win xp osv.. ata hardisk også.. men når jeg stareter spill eller grafiske ting.. så stopper det alltid opp og hakker to ganger etter hverandre før det går smooth.. hva er problmetet? jeg klarer det helt fint liksom, er ikek verdens største problem, to hakk også funker alt.. men degtt er småirriterende og..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jo hende at en BIOS-flash hjelper?

Mulig bugg i BIOS som skjermkort-produsenten har fikset ved å legge ut ny BIOS til nedlasting?

Ellers er vel 61.76 og 61.77 driverne til nVidia å foretrekke til bruk med 6800-serien.

Sveinl.

Flashe bios!? Lær deg hva en bios er og hva den gjør før du oppfordrer til sånne ting. Dette problemet er helt sikkert relatert til noe annet.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet sjøl.. slik ble jeg kvitt problemet..:

1. Mer minne....Hadde bare 512, så jeg økte til 1024 (som du har nå)

2. Økte dermed AGP apertur fra 64 til 256 MB

3. Økte "game engine cache" i de spillene det er mulig fra 32 eller 64 til 128 MB

Jeg formaterte også HD i håp om at det skulle bli bedre (før jeg kjøpte mer minne)

men det ga kun minimale forbedringer

Det tar litt tid å laste grafikk fra HD til skjerm minne og hvis (og bare hvis) jeg har forstått dette riktig er AGP apertur,en del av system minne reservert til skjermkortet så skjermkortet slipper å hente data fra HD, det kan altså bli hentet fra RAM..

Hvet ikke om dette stemmer men summen av tiltak gjorde at hakkingen forsvant.

Lykke til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...