X-Fiesta Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) Ville ha gått for Zalman-kjøleren da den bruker de fire festehullene rundt sokkelen.(de er jo ganske tunge, begge to) Har hørt mye bra om den, + at du kan bruke den til socket 478(P4) og socket 754(A64) også, når du en gang oppgraderer. PS. Bare sjekk at den passer på ditt HK.... Endret 23. august 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Tje den passer på Hk'et , men jeg vet ikke om det er plass i kabinettet.... Har målt og det "BØR" passe sånn ca. men..... HJELP! Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Okei da står det mellom disse: http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2240 eller http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2544 eller http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SP97 eller denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301809&cks=PRL ( Update !!!) Alle skal ( bortsett fra Mist forstbite C ) kobles med denne vifta http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=3412NGM Trenger svar snarest!!!!!! Endret 24. august 2004 av sun360 Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) SP97 Endret 24. august 2004 av Fiesta Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Ser ut til at thermalright Sp-97 er den beste. den så veldig tøff ut. det som var negativt var prisen. vil den passe i et ABIT NF7 tro? Endret 24. august 2004 av Mekkeren Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Siden du er ute etter lite lyd ville jeg valgt Swiftech MCX462-V. Our primary design parameter was simple: to optimize the performance characteristics of our heatinks at the lowest possible audible noise level. (hentet fra Swiftechs hjemmeside Denne kjølere kjøler ikke bare bra med mye luftstrøm rundt seg, men også med lite noe som gjør at du kan skrue viftene ned til et minimum (hvis du har viftekontroll) uten at det får noe stor negativ effekt for kjølingen. Men nå er vel samtlige kjølere du har valgt et bra valg. Endret 24. august 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 SP-97 er best både på lav og høy luftgjennomstrømming. Og den funker som fy på mitt NF7-S v2. Eneste problem er at bakplata delvis dekker for ett av monteringshullene på HK. Løsning: fil av bakplata litt eller la være å bruke det hullet (HK sitter bra nok likevel). Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Cooler Master AERO 7 lite ribbe med NMB 80mm. Min [email protected] ligger på 41 grader etter 10 min i TotalTest Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Alltid vore svak for denne frå microplex.. Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Kjenner en som har den Swiftech kjølern og jeg har den gamle dissegnert selv Det er en kjempekjøler ! Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 på tide at overklokking.no tar en kjemetest snart av masse kjølere ... blir bare forvirra å lese om noen her og noen der, for ikke å snakke om alle synserene heromkring.... Åsså på tide de vurderer støy litt bedre enn idag. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Åsså på tide de vurderer støy litt bedre enn idag. Vel mange av disse "gode" kjølerne er slike som kommer uten vifter. Dermed er det jo også ganske vanskelig å si noe om støynivået. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Åsså på tide de vurderer støy litt bedre enn idag. Nå heter jo siden overklokking.no. Er man en hardcore overklokker bryr man seg heller lite om støy, men desto mer om å oppnå lave temperaturer. Derfor synes jeg eventuelle tester skal utføres med en Vantec Tornado 92mm (80mm) vifte. Skal du ha noe støysvakt med samtidig overklokke burde du vurdere vannkjøling med en enooooorm radiator eller bare glemme overklokkingen... Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 på tide at overklokking.no tar en kjemetest snart av masse kjølere ... blir bare forvirra å lese om noen her og noen der, for ikke å snakke om alle synserene heromkring.... Åsså på tide de vurderer støy litt bedre enn idag. Hva med å ta et søk på google og finne noen tester sjøl? Lenke til kommentar
CreapingDeath Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 dra på google sjøl siden du er så flink til det... Har nok av linker til flere siter som tester kjølere, men det er mye rart ute å går. Spesielt innen lydmåling så er det definitivt mye rart. Man kan ikke nødvendigvis sammenligne testresultater fra 2 tester, fordi de tester forskelligt. kildekritikk? hint hint.... makan Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 5. september 2004 Forfatter Del Skrevet 5. september 2004 Jeg ville bare takke alle sammen! Endte med Swiftech 462 - v + papst 23 db vifta! ( får den opp til 15 * 155 = 2325) Mange takk igjen..... Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Jeg ville bare takke alle sammen! Endte med Swiftech 462 - v + papst 23 db vifta! ( får den opp til 15 * 155 = 2325) Mange takk igjen..... Beste valg. (har dette oppsettet sjølve ) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Mange takk igjen..... Fint at du ble fornøyd Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 (endret) Hvordan er Zalman kjøleren i forhold til Swiftech? Har selv lurt litt på Zalman kjøleren til et Socket A oppsett jeg skal sette opp nå. Men er ikke helt sikker på om Zalman viften vil ta for mye plass rundt CPU socketen? Jeg har ikke valgt hovedkort ennå. Ser på alt fra Asus, Abit, Gigabyte, NFI, Alabatron, MSI, EpoX+++ Jeg vil tro at det er lurt å velge en kjøler som har mulighet til å bruke 4 festehull som noen av kortene har, siden disse er tunge. Så kortet jeg til slutt velger bør ha disse hullene. Jeg ønsker en så stille PC som mulig... Skal ikke utføre stor overklokking men Kjøre en Barton 2500+@3200+ med den kjente metoden. Og hvis systemet går stabilt så kanskje jeg kommer til å tune litt mer på det. Endret 6. september 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Prometheus Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Hvordan er Swiftech MCX462V i forhold til de skruene? er de til å stramme den enda mer ned mot cpu? eller for regulere? kan du gå på en smell hvis du ikke har stramma til hardt nok osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå