Gå til innhold

Leksikon i maskinen?

FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle til å lage en lik post, men da jeg søkte fant jeg denne.

Hvilke leksikon er de beste man får i digital variant?

Både engelsk og norsk er av interesse.

Så siste innlegg og tok en kikk til på Wikipedia. Der fant jeg (til min overraskelse) at det også er en norsk utgave.

Den engelskspråklige er etterhvert blitt enorm, større enn Britannica målt i antall artikler. Dette er kvantitativt, men når det gjelder kvalitet, er Wikipedia heller ikke værst. Uansett er dette vanskelig å måle, kan bare selv si at artiklene jeg har lest har vært utfyllende og korrekte der jeg har faglig bakgrunn til å mene noe.

Som sagt, Wikipedia er gratis og lovlig å laste ned til egen maskin.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg bruker Britannica og det har fungert veldig bra. Kjøpt den i en bokhandel i DVD format. Legger hele leksikonet inn på disk. På den måten har man det alltid tilgjengelig kjapt. Synes også jeg sparer mye tid i forhold til å søke på nettet, er jo så mye som må skilles ut. Med Britannica vet jeg at informasjonen jeg får er pålitelig. Har enda ikke opplevd å ikke finne det jeg leter etter. Har studert humanistiske fag i mange år og brukt Britannica mye i forhold til studiene mine. Vet ikke om det er nyttig i forhold til f.eks økonomi, realfag, it osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...