Ørjan Olsen Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Kjøpte meg en ekstern western digital 250GB usb2/firewire disk. Denne har jeg koblet til usb2 på maskinen, men jeg vil at den skal skru seg av automatisk når jeg skrur av windows. Når maskinen går i windows kan jeg helt fint skru den av ved å klikke på powerknappen, men etter maskinen er skrudd av så nekter den å skru seg av ved å trykke på powerknappen. Leste litt i manualen til den, men fant ingen ting om hvordan jeg kan få den til å automatisk skru seg av når windows avsluttes. Noen som vet hvordan jeg kan ordne dette? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Kan du skru den av hvis du drar ut ledningen fra maskinen? Hvis ja, så kan dette ha noe med funksjonen som heter noe lignende "Generic USB support" i BIOS, som gjør at du kan bruke USB-tastatur til å gå inn i BIOS før Windows starter og starte maskinen med et tastaturtrykk. Det siste gjør at maskinen må sende stand by strøm til tastaturet via USB, selv om maskinen er avslått. Har ikke sett dette problemet før, så dette blir bare en antagelse fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå