Gå til innhold

Ny Blokk ?

Simic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ett av de beste vannkjølings settene som er på markedet i dag. For bedere ytelse så kan du bytte til dobbel radiator med 2 stk. 120 mm vifter.

Har store broren til settet ditt selv og har følgende temps nå.

Rom 23,4

Cpu 31,1

Målt med temp sensor montert under cpu og målt med eksternt termometer

Cpu XP-M 15x137 1,66 V

:thumbup:

Lenke til kommentar

Sølvblokk skal fungere hehe, men prisen er jo litt høy da. Tror gull er best, men det er jo enda dyrere.

Kobber er nok det beste i forhold til pris og ledeegenskaper. Skal du ha bra blokk så kan du kombinere plexiglass og kobber. Noen på forumet har lagd blokker av 1mm kobberplate og limt og skrudd på plexitopp med vannkanalen, det var vist litt lekarsje, men det ble tettet og bra kjøling når det var pusset litt på.

Lenke til kommentar

Tenk heller på hvordan du skal få tak i en så stor diamant klump!

Med tanke på pris/varmeledning så er kobber det beste alternativet, med mindre du ikke tar en tur innom moderns smykkeskrin da ;)

Hoax: Og bevis skal du få din skeptiker.. :p

Conduct_table.gif

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Med tanke på pris/varmeledning så er kobber det beste alternativet, med mindre du ikke tar en tur innom moderns smykkeskrin da ;)

Conduct_table.gif

Hva betyr "Brass"?

PS. Er elendig i engelsk...

Lenke til kommentar
Du har ett av de beste vannkjølings settene som er på markedet i dag. For bedere ytelse så kan du bytte til dobbel radiator med 2 stk. 120 mm vifter.

Har store broren til settet ditt selv og har følgende temps nå.

Rom 23,4

Cpu 31,1

Målt med temp sensor montert under cpu og målt med eksternt termometer

Cpu XP-M 15x137 1,66 V

:thumbup:

Jeg har 40 grader på cpuen, men grunen kan nok være:

Du vet den y koblinga som du skal ha på antarctica blokka. den er på de 2 hullene til venstre og skal egentlig være på venste og høyre side sånn at vanne som kommer inn kommer i mitten. ( hvet ikke om det gjør saken bedre og bytte )

har en AMD xp 3000+ ( har greid og klokke den til 2.61 ghz :w00t: )

Men pumpen, er det ikke lurt og bytte den da? sån at det for skyldt vanne fortere rundt? har tenkt til og ta på en bilradiator, hjelper det en del?

Thnx for ale svarene!

:w00t:

Lenke til kommentar

Bamsefar - Wow *overrasket* Men diamanter på den størrelsen koster endel og skal dessuten skjæres med andre diamanter så det blir nok et svindyrt prosjekt. Selv industridiamanter holder prisene oppe.

Y koblinger bør ikke brukes på vannkjøling, med mindre det er to returslanger som skal bli til en ut fra CPU. De senker trykket veldig mye.

Ulempen med messing er at den reagerer med nesten hva som helst og blir svart og starter kjemiske reaksjoner som kan føre til urenheter i kjølevæsken.

Hvis du skal bruke bil radiator så tror jeg det er fordel å ha en kraftig pumpe, det er lett å sette på vifter men det er så stor flate at det har ikke akkurat mye effekt å sette på 2 120mm vifter, kan nok kanskje klare seg uten vifter eller så må hele radiatoren dekkes og det blir dyrt hehe

Lenke til kommentar

På denne type blokk så skal vannet i på det hulet i midten og ut på høyre og venstre side. Jo en støre pummpe flytter vannet fortere men det er ikke dermed sikert at du får en bedere kjøling av den grunn. Les Skrues http://overklokking.no/cooling/vann_aktiv/tdx_diy/index.html der står det mye bra som er fint å vite.

Jeg har viftestyring på viftene til radiatoren som normalt går på 1/2 fart.

Radiatoren min er montert utvendig da jeg ikke har plas i kabinettet.

Lenke til kommentar

Conduct_table.gif

hvis du får tak i det kan vi dele :D Du ta den største og jeg får de små :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...