Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å komme inn på trådløst aksesspunkt

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg igår et MSI AP11B trådløst aksesspunkt for å få trådløst nett til den bærbare pc'en. Koblet det inn på huben, slo den på, slo på den bærbare pc'en og fikk nett med en gang. Problemet er at jeg ikke kommer meg inn på aksesspunktet, jeg skriver inn Ip-adressen som det står i manualen men får bare "Kan ikke vise siden". Har testet dette med nettverkskabel, uten, på en annen pc og så videre... Har aldri gjort dette før, men fikk fint til å logge inn på aksesspunktet til en jeg kjenner (Vi har et helt likt et). Lurer på om noen med peiling på dette har opplevd noe lignende, og kan hjelpe meg...

Skal sette opp kryptering osv. Vil helst ikke kjøre med åpent nett her... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper du får IP via DHCP og derfor er på et annet nett enn admin-delen av akesspunktet. Hvis f.eks din ip er 192.168.1.10 og adressen til AP er 192.168.0.50, så vil du ikke nå fram uten routing. Hvis dette er dette som er problemet, er en løsning å sette en ip hardt på trådløs-kortet. Sørg for at den ip'en er på samme nett som AP.

Lenke til kommentar

sofTest: Takk, men det har jeg testet en del ganger..

zeitgeist: Det stod noe om det i manualen, og jeg trodde kanskje det kunne være det som var problemet. Bare en ting jeg lurer på, "Sørg for at den ip'en er på samme nett som AP." Er ikke helt sikker på hva/hvordan jeg gjør det...

Lenke til kommentar

1. Høyreklikk på "My Network Places", velg properties

2. Høyreklikk på trådløs-adapteren, velg properties

3. Velg TCP/IP, klikk properties

4. Velg "Use the following IP address".

5. Skriv inn en adresse som er i samme nett. Står det f.eks 192.168.1.50 velger du 192.168.1.51.

Skriv inn samme addresse som gateway og 255.255.255.0 som subnet mask.

Trykk ok osv og du skal være i gang.

Når du er ferdig med å sette opp AP, velger du "Obtain an IP address automatically" igjen.

Mange AP'er kommer med konfig-verktøy som gjør at du slipper dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...