Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

automatisk ip problem

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem med mottak av automatisk ip. Jeg kan komme på nett, men da må jeg bruke den faste ip-en fra internet levrandøren. Hvis jeg slår på automatisk mottak av ip og dns får jeg bare opp en lokal ip selv om jeg har koblet i internetet. Jeg vil gjerne slå på automatisk mottak av ip for da kan jeg være på lokalt nettverk med de andre pc-ene mine i tileg til å være tilboklet internet. Noen som vet hva feilen kan skyldes og hvordan jeg kan fikse det? På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du missforstår min første post. Den er en oppskrift på hvordan du kan ha den faste IP-adressen mot ISP, og samtidig ha en fast lokal IP-adresse for ditt lokale nettverk. Du kan med andre ord ha to IP-adresser på samme nettverkskort, slik at du kan kommunisere med både Internet og dine andre maskiner uten automatisk IP-adresse.

Jeg forstår din første post slik at du er tildelt en fast IP-adresse fra ISP. Er ikke dette tilfellet? Hvilken ISP har du?

Når det gjelder brannmur, så er poenget at maskinen din da vil fungere som en bro inn til nettverket ditt. Av beskrivelsen din, så virker det som at du er direkte koblet til Internet gjennom en switch/HUB uten noen beskyttelse. En softwarebrannmur gjør en god jobb, og det finnes flere som er helt gratis.

Lenke til kommentar
Tror du missforstår min første post. Den er en oppskrift på hvordan du kan ha den faste IP-adressen mot ISP, og samtidig ha en fast lokal IP-adresse for ditt lokale nettverk. Du kan med andre ord ha to IP-adresser på samme nettverkskort, slik at du kan kommunisere med både Internet og dine andre maskiner uten automatisk IP-adresse.

Jeg forstår din første post slik at du er tildelt en fast IP-adresse fra ISP. Er ikke dette tilfellet? Hvilken ISP har du?

Når det gjelder brannmur, så er poenget at maskinen din da vil fungere som en bro inn til nettverket ditt. Av beskrivelsen din, så virker det som at du er direkte koblet til Internet gjennom en switch/HUB uten noen beskyttelse. En softwarebrannmur gjør en god jobb, og det finnes flere som er helt gratis.

Jeg forstår hva du mener :yes: . Jeg har Lyse som isp og har blitt ildelt en fast ip adresse. Jeg skal sette opp nettverket mitt som du sa. Jeg har en software firewall så det skal sikkert gå bra. Takker for al hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...