RolfOve Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Når jeg starter gnome-session i enten VNC eller shell og X-server oppe kommer gnome desktoppen i to vinduer. Slik at menubaren kommer i eget vindu og selve skrivebordet i eget vindu. Hvordan unngår jeg dette? Mens vi er inne på det. Hvordan kan jeg starte gnome direkte istedenfor icewm når jeg starter vnc klienten? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ja under in /home/bruker så har du en skult folder som heter .vnc under den er det en fil som heter xstartup den skal se noe slik ut #!/bin/sh # Uncomment the following two lines for normal desktop: unset SESSION_MANAGER exec /etc/X11/xinit/xinitrc [ -x /etc/vnc/xstartup ] && exec /etc/vnc/xstartup [ -r $HOME/.Xresources ] && xrdb $HOME/.Xresources xsetroot -solid grey vncconfig -iconic & xterm -geometry 80x24+10+10 -ls -title "$VNCDESKTOP Desktop" & twm & Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Tusen takk for hjelpen. Genialt Edit: Burde vel egentlig forstått dette selv, men er ikke så lett å vite hvor en skal se. Nå ble jeg glad Endret 22. august 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå