Stian-89 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Da er høsten snart kommet og jeg skal kjøpe data (endelig). Siden prisen på socket 939 er så høy, tror jeg at jeg skal gå for socket 754 (for jeg vil tro at AMD64 dekker mine behov best). Dette oppsettet har jeg kommet frem til: -NETSHOP.NO- CPU: Amd Athlon 64 3200+ 2,2 GhZ Minne: Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB (Kit w/two matched TWINX512-3200XLPRO) Høytalere: Creative SBS 250 Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP nforce3 250 (atx, s-ata, dual-GB-LAN, 8ch-lyd, 1394B) DVD-brenner: Nec ND 3500 sort Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 bulk Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard Skjermkort: Powercolor Radeon x800pro VIVO Floppy: Sony Floppy 3,5" sort -KOMPLETT.NO- Kabinett: Chieftech Dragon Black w/USB, 360W PSU (Kan noen anbefale en stillegående vifte fra en av webshoppene som passer til kabinettet og kjøler bra? Ikke for dyr.) Totalpris: Omtrent 13 610,- Tror det skulle være det jeg trenger. Fra før har jeg en 17" LCD-skjerm og 2 harddisker (1x 120GB og 1x 160GB). På den ene disken er det installert Win XP Pro, må jeg formatere denne disken og legge inn OS'et på nytt når jeg skal bruke den i denne PC'en? Den skal brukest til å surfe på nett med, utvikle hjemmesider (Photoshop, Dreamweaver), spille spill som Counter Strike, Need for Speed Underground, GTA og kanskje litt Doom 3. Så skal den stå og idle når jeg ikke bruker den (så den bør ikke bli så veldig varm), og så skal jeg se film og høre på musikk med den. Angående minnet, er det ganske "overkill" for meg?? Så lurer jeg på på om noen vet hva som følger med skjermkortet. Følger det med kabler så jeg kan koble tv'en på skjermkortet, og skjermkortet på tv'en? (Hva kan jeg gjøre ved å koble tv på skjermkortet? Ta opp tv-program?) Den absolutte makspris for det jeg kjøper er 14 000 kroner. Håper ikke dette ble for uoversiktlig, og at dere kan komme med tilbakemeldinger på dette oppsettet. Edit: Skal ikke overklokke noe Endret 21. august 2004 av stianandre Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Hadde blitt takknemlig for tilbakemeldinger Edit: Er dette kabinettet å anbefale i stedet for Dragon kabinettet?? Endret 22. august 2004 av stianandre Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 vel ikke mye å utsette på dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå