Gå til innhold

AMD Socket 754 til ca. 10.000, uten skjerm/tastat.

Anbefalte innlegg

Håper ikke folk syns jeg breier meg med helt ny tråd bare for mitt oppsett, men begynner endelig å bli fornøyd med maskinen jeg skal bygge til lillebror og syns det er betryggende å ha gitt den en runde forbi argusøynene her på forumet før penger skiller hånd.

Bruksområder: spilling, musikk og film (vil stå i stue, så er villig til å betale for støysvakhet), ikke overklokking

Epox EP-8KDA3J (ikke firewire, ich weiss)

AMD Athlon 64 3200+

Corsair Value Select PC3200 512MB (x2) (vurderer også Geil i samme prisklasse)

Western Digital Raptor 73,4 GB (trenger ikke større plass med det første)

Nec ND-2510A

Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB (fast bestemt på 9800 pro, men hvilket merke gir mest for pengene?)

Raidmax Miditower Cobra m/vindu (u/PSU)

NorthQ 4001 Silent

------------------------------------------------

Bortsett fra Raidmax kabinettet er alt planlagt kjøpt på flexi-data på Laksevåg, til den nette sum av ca. 9600 (slipper porto). Kabinett koster ca. 500 + frakt hos microplex.

Edit: Hmmm, ser PCutstyr.no kan levere til ca 8800,- og Komplett til ca. 9000,- (uten kabinett) Får nesten høre om Flexi er villig til å fire litt på prisen.

Så... er RAM'en for veik? PSU'en for bråkete? Kabinettet for billig? Bør jeg ha flere/andre vifter? Jeg har fått inntrykk av at alt som trengs av kabler følger med, tom. S-ATA, noen som kan verifisere? (Strømkabel har jeg fra før :p) Andre kommentarer?

Har lagt komponentene inn i handlevogn om det skulle være av interesse.

På forhånd takk for all hjelp.

J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker så mye for svar, er klar over at støynivået på maskinen vil ligge en del over 'lydløst' men i forhold til hjelpemiddelsentral-treskeverket som står i stuen hans nå, regner jeg med store forbedringer. Hørte at boxed-viften skulle være grei med tanke på støy, men får heller kjøpe ny hvis den viser seg å være plagsom. Noen tips for stillegående vifter hadde forsåvidt vært kjekt. Tror jeg bruker Thermaltake Volcano på min AMD 2800+, men kjenner ikke så mange andre produsenter.

Kabinettet var det bror som valgte ut, men av de tester jeg har lest virker det som om det gir forholdsvis god valuta for pengene. Var nok utseende som vant over innhold i dette tilfellet, jeg foreslo Aopen H600B, men det var mere interessant med vindu og flashy design. Dessuten åpner det for å sette inn en skikkelig lydløs PSU. Takk for tipset, Jono!

Flere som har noe på hjertet?

J.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...