Gå til innhold

Doom 3 til å gå bedre?


indeeds

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har inntrykk at AA gjør at det lugger.

Har prøvd med flere kombinasjoner men beste resultat får i allefall jeg uten AA men med bedre grafikkinstillinger.

Kjører på 800x600 High, med 1024x768 får jeg nesten samme frameraten men da lugger det av og til.

Det virker som om maskina jobber med noe.

Legger jeg på AA synker frameraten betrakterlig.

 

Dette gjøres med en AMD XP2500+@3200 2,21ghz

1Gb DDR 400Mhz ram timinger 3-3-3-7

Gforce FX5700 256Mb ram

Lenke til kommentar

Jeg er også litt interessert i hvordan man får presset mest mulig ut av spillet her.

 

Sitter selv med:

amd 64 3000+ @ 2400mhz

512 Twinmos Ram. (billig greier)

HIS x800 Pro

 

 

Kjører Doom3 på 1280*1024 og high details. Enste annet jeg har skrudd på er Vertical Sync og spesial effekter. Men mener at jeg burde klare å kjøre med no AA og AF på, men da lagger det VELDIG! Skygger er ikke så viktig i dette spillet synes jeg da det er mørkt hele tiden jo:D

 

Spillet lagger litt innimellom, men er ganske sikker på at det kommer av for lite ram så skal kjøpe meg 512 ram til snart, for å slippe dette + kortere loadetider.

Lenke til kommentar

Veeel, anti-aliasing er jo realtime utjevning av kanter og piksler...

Jo høyere du går med anti-aliasingen jo mere krever spillet av prosessoren, gfx kortet og RAMen..

 

Når det kommer til DOOM 3 så ser det da flott ut uten AA :/

 

 

 

Nettop bestilt en data fra databutikken.com

den har bl.a:

 

Hovedkort:
Gigabyte GA-K8NSNXP nForce3 250 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN IEEE1394b Socket754 ATX

Prosessor:
AMD Athlon64 3200+ 2000MHz/2.0GHz 1024kb Socket754 + Zalman ZM-7000A-CU cpu-cooler

Grafikkort:
MSI NX6800Ultra GeForce 6800Ultra 256Mb DDR3 TV-out DVI RETAIL AGP

RAM (2 stk):
Kingston KVR400X64C3A/512 512Mb DDR PC3200/DDR400 184pin 400MHz

 

er litt spent på om jeg greier å få kjørt aa på DoomIII med den, og hvor høyt...

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Jeg personlig kjører

 

amd xp 2500+

512meg ram

radeon 9600 pro antlantis 128meg

 

jeg kjører high detail på 1024*768..

 

Jeg opplver lægg det første minuttet etter at jeg har loada et spill.. så går det over, bortsett fra litt når jeg åpner dører..

Jeg har AMD XP2500+@3200

1Gb 400Mhz ram

Gforce FX5700 256Mb ram.

 

Opplever eksakt det samme som deg, det virker som maskina gjør noe ett lite sekund.

De små pausene av og til er kjempeiriterende.

Men du, prøv også å legge til 16XAA, det gjør susen for frameraten, gikk ned til 7 fps med det.

Derfor har jeg gått ned på High oppløsning og 800x600 med driverinstillinger "High quality".

Fungerer bra det.(uten små lugging her og der)

Lenke til kommentar
Jeg har inntrykk at AA gjør at det lugger.

Har prøvd med flere kombinasjoner men beste resultat får i allefall jeg uten AA men med bedre grafikkinstillinger.

Kjører på 800x600 High, med 1024x768 får jeg nesten samme frameraten men da lugger det av og til.

Det virker som om maskina jobber med noe.

Legger jeg på AA synker frameraten betrakterlig.

 

Dette gjøres med en AMD XP2500+@3200 2,21ghz

1Gb DDR 400Mhz ram timinger 3-3-3-7

Gforce FX5700 256Mb ram

 

AA og AF er begge bildekvalitets fremmende funksjoner som gjør at FPS'en blir enda lavere.

 

Så og sette på AA eller AF vil påvirke FPS'en negativt. (i noen tilfeller på gamle spill med f.eks 6800ultra vil det noen FÅ ganger komme noen få fps mer med AA og AF.)

Lenke til kommentar
jeg har det som er i profilen og det hakker ikke noen ganger, untatt de første 2 sec på:

1152 x 864

High

 

DOOM 3 krevde ikke så mye som jeg trudde  :cool:

har jeg store problemer med å tro på, jeg har nesten 7000 poeng i 3DMark03, og du har bare litt over 4000 poeng. Jeg kan kjøre 1280x1024 på med settings og da lagger det av og til...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
har jeg store problemer med å tro på, jeg har nesten 7000 poeng i 3DMark03, og du har bare litt over 4000 poeng. Jeg kan kjøre 1280x1024 på med settings og da lagger det av og til...

Har du på AA da?

trenger jo ikke det på det spillet :)

Lenke til kommentar

nå er vel ingen som har svart trådstarter på topic enda?

 

det er visst visse ting man kan gjøre for å få fpsn opp, men jeg personlig har ikke merket noe forskjell på dette...

 

åpne opp de filene som slutter på .pk4 tror jeg i doom3/base (du må åpne de med winrar) pakk så ut alle filene til doom3/base (mappene legger seg nå overalt inne på /base) pakk ut alle filene og når du har pakket de ut slett de., tror det er 5 stykker, husker ikke hva de heter fordi jeg har allerede gjort dette her og har slettet de 5 filene..

 

dette skal visstnok hjelpe på loading og på fps og det sies at folk har kjent stor forskjell, personlig har jeg ikke merket noe forskjell.... sitter på et av de dårligste kortene også da.... geforce fx5500......

 

en annen ting som skal hjelpe er å redigere litt i doom3/base/doomconfig.cfg

 

bare åpne denne i notepad og let etter "seta image_cacheMegs "128"" det står nok ikke 128 hos alle men jeg byttet fra 20 til 128, etter å lest at dette skulle gjøre STORE forskjeller....

 

noe jeg også har byttet på er : seta image_useNormalCompression "2"

 

her stod verdien på 1 før,... vet ikke om dette hjelper noe ass.. dere får prøve

 

forresten så er det ganske mye man kan tweake ved å bare forandre på de verdiene som står i doom3config.cfg

 

pis out :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...