Moskus Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Leser inn innholdet av en tekstfil. Av en eller annen merkelig grunn så forsvinner alle æ'er, ø'er og å'er. Og jeg som trodde at StreamReader støttet Unicode? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Det kommer vel an på om det er unicode som kommer i streamen eller ikke, men uansett: ANSI har æ ø og å (det er bare at de ikke er i riktig rekkefølge) og Unicode har jo alle bokstaver som finnes (mer eller mindre) så det er litt mystisk at det ikke fungerer. Du kan jo sjekke streamen byte for byte for å se om det er borte eller byttet med et tegn som ikke finnes. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Bokstavene i slutten av alfabetet vårt blir rett og slett ikke skrevet, virker det som. Jeg er ingen dreven VB.net programmerer, så jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal sjekke akkurat hva som blir skrevet i bit og/eller byte. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Du bruker bare immediate, Les alt inn i et buffer og skriv "?Asc(buf(index))" i immediate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå