Luske_Ludvig Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Spøken min var nok litt dårlig. Men spøken stammer faktisk fra en sann historie. Noen fikk ikke eugodkjent bilen pga at bremsene trakk skeivt. De kjørte bilen bare rett bak verkstedet, sprutet olje på den siden som trakk helt til bremsene trakk sånn noenlunde beint. De kjørte bilen inn igjen på verksted. Vekstedet målte bilen på nytt og godkjente bilen. Her har det kommet mange forslag til feilkilder. Jeg ville byttet skivene og klossene, hvis de var gamle og rustne. Har en MB 123 serie selv. Jeg byttet skivene og klossene for 1 år siden. Skulle egentlig bare bytte hjullagrene fremme. Sjekket pris på skiver og alt og fant ut at det ikke ble så dyrt. Ca 1000kr for bremsedelene. Slapp å bytte kalipperne. Bilextra på Vestkanten hadde faktisk alle deler på lager. Ikke så dyrt heller. Hvis du skal bytte skivene, så er de fastet med braco skruer til en brakett. De braco skruene sitter fast. Jeg måtte bruke 1m forlenger og slå på skruene samtidig for å få løsnet skruene. En muttertrekker kunne sikkert gjort samme jobben. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Spøken min var nok litt dårlig. Men spøken stammer faktisk fra en sann historie. Noen fikk ikke eugodkjent bilen pga at bremsene trakk skeivt. De kjørte bilen bare rett bak verkstedet, sprutet olje på den siden som trakk helt til bremsene trakk sånn noenlunde beint. De kjørte bilen inn igjen på verksted. Vekstedet målte bilen på nytt og godkjente bilen. Her har det kommet mange forslag til feilkilder. Jeg ville byttet skivene og klossene, hvis de var gamle og rustne. Har en MB 123 serie selv. Jeg byttet skivene og klossene for 1 år siden. Skulle egentlig bare bytte hjullagrene fremme. Sjekket pris på skiver og alt og fant ut at det ikke ble så dyrt. Ca 1000kr for bremsedelene. Slapp å bytte kalipperne. Bilextra på Vestkanten hadde faktisk alle deler på lager. Ikke så dyrt heller. Hvis du skal bytte skivene, så er de fastet med braco skruer til en brakett. De braco skruene sitter fast. Jeg måtte bruke 1m forlenger og slå på skruene samtidig for å få løsnet skruene. En muttertrekker kunne sikkert gjort samme jobben. Slik det så ut, virket som du mente det. Du hintet heller ikke til no spøk. Hadde jeg vært moderator hadde du fått en kraftig advarsel. ... For all del, ikke oppfodre folk til å gjøre no slikt no. Den historien du skrev der gjør ting verre. Det kan være at andre folk bruker den ideen din og får bilen godkjent og tror problemet er ute av verden. til normal kjøring trenger man ikke så mye bremsekraft men når man først trenger bremsene kan det være for sent og man seiler avgårde. Henger bremsene så ta dem av og (for å gå kaliperen lett av tar man enn vannpumpe tang og trykker inn stemplet, går det greit tilbake så er kalipern i orden...) smør klossene og gå over bremseskiva med smergel papir og puss slik at det blir mat.. Bruk acrylcleaner til å rense de med f.eks.., fjern skitt fra glidesporene.. Mulig man må bytte caliperene... Endret 17. november 2004 av CorVette Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Skrujern, smergelpapir og rødsprit for å fjerne all rust og dritt på glideflatene, og så smøre med kobberpasta. Sjekk samtidig om sylinderen glir skikkelig, og beveg den fram og tilbake noen ganger. Det burde i mange tilfeller hjelpe. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Skrujern, smergelpapir og rødsprit for å fjerne all rust og dritt på glideflatene, og så smøre med kobberpasta. Sjekk samtidig om sylinderen glir skikkelig, og beveg den fram og tilbake noen ganger. Det burde i mange tilfeller hjelpe. dette er rett måte å gjøre det på! følg rådet til zagato her når du har bremsesylindre som henger! eller man kan bytte, kjøper man brukt, bør man uansett gjøre dette over, bare for å være sikker! Lenke til kommentar
Øyvind h.l. Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Hei og takk for al hjelp. Etter å ha kjørt en stund med den nye callipperen har den rett og slett gått seg litt til og bremsekraften på hjulene har utlignet seg. Har ikke noe god forklarig på det hele men den trekker vertfall snorbeint så jeg lar det gli med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå